רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    צו הרחקה לשכן

    השכן מאיים עליך? פוגע בך או ברכושך?  בן או בת הזוג מאיימים או פוגעים?  איך להוציא צו להרחקה למטרידנים שכאלה ?

    להוציא צו הרחקה לשכן?

    מה ניתן לעשות נגד שכן או שכנה או כל אדם אשר מאיימים לפגוע?, מתנהלים באלימות מילולית או פיזית ?,פוגעים ברכוש?, מטרידים אותך בסביבתך בביתך או במקום העבודה.?מצלמים אותך ללא אישורך?, מטרידים אותך בטלפון? עוקבים אחריך ונכנסים לחייך הפרטיים?

    ניתן כמובן להגיש תלונה במשטרה ואף להגיש תביעה לערכאה המתאימה על הפגיעה בפרטיות, אולם הדרך המהירה להוציא צו הרחקה או צו הגנה או בשמו המקצועי "צו למניעת הטרדה מאיימת" הינה לפנות לבית המשפט ולהוציא הרחקה מהיר נגד אותו פוגע!.

    לבית המשפט סמכויות נרחבות להורות על הרחקת הפוגע תוך שהוא קובע הגבלות עליו מבחינת מרחק מהמתלונן , כמו גם איסור על הפוגע להטריד או לפנות או ליצור קשר בכל דרך שהיא עם המתלונן.

    האם כדאי להסתייע בעורך דין להגשת צו הרחקה?

    חשוב להבין כי בית המשפט יתן צו להטרדה מאיימת רק אם שוכנע על סמך הראיות כי אכן מתקיימת "הטרדה מאיימת" היות וכל צו הרחקה פוגע בחירות ובחופש התנועה של הפוגע, ועל כן עורך בית המשפט איזון בין זכויות ומכריע בהתאם.

    לצורך החלטה בבקשה של המתלונן רשאי בית המשפט לבקש מסמכים מסויימים, לראות תמונות, הקלטות, וכן לחקור עדים, ולנהל משפט ארוך של הצגת ראיות בכדי להגיע לחקר האמת.

    מתי מתקיים דיון בבקשה להוצאת הצו? לכמה זמן ניתן להוציא צו הרחקה?

    מייד לאחר הגשת הבקשה ובמידה שבית המשפט השתכנע  ניתן צו הרחקה ארעי לשבוע כאשר נקבע דיון בין הצדדים במועד זה, ובדיון נקבע האם צו ההרחקה יישאר בתוקף ולכמה זמן, ככלל צו הרחקה ניתן ע"י בית המשפט ל 6 חודשים ובמקרים מסויימים ניתן אף ל 12 חודשים. ניתן גם לעתור לצו הרחקה קבוע.

    במידה והפוגע הפר את צו ההרחקה – מה עושים?

    במידה והפוגע ממשיך במעשיו ולא מקיים את הוראות הצו הרי שהדבר מהווה מהווה עבירה פלילית. ניתן להגיש תלונה במשטרה בשל הפרת צו הרחקה , ובמקרה כזה ולמשטרה קיימת הסמכות המלאה לעצור את השכן ולהגיש נגדו כתב אישום פלילי.

    • בית המשפט רשאי לאסור על הפוגע במסגרת צו למניעת הטרדה מאיימת אתת האיסורים הבאים:
      • ליצור עם הנפגע כל קשר בעל-פה, בכתב, או באמצעות אדם אחר, או בכל אמצעי קשר אחר, כגון טלפון, פקס,אינטרנט  הודעות טקסט, פנייה בוטס אפ, פייסבוק או בכל רשת אחרת, או להטרידו בכל דרך אחרת.
      • להימצא במרחק מסוים מדירת מגוריו, ממקום עיסוקו, מרכבו, ממקום לימודיו, או מכל מקום אחר שהנפגע נוהג להגיע אליו ולשהות בו בקביעות.
      • לשאת או להחזיק נשק גם במידה והפוגע שייך לצה"ל ולרשויות החוק,

    תחתית הטופס

    למשרד עורך דין סכסוכי שכנים רפי רפאלי ניסיון רב בהוצאת צווי הרחקה נגד שכנים ו/או נגד בני זוג או כל פוגע אחר.

    עו"ד רפי רפאלי משמש כיועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור בכל מה שקשור לסכסוכי שכנים בבתים וצווי הרחקה נגדם.

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות