ניהול בית משותף
לשם קביעת דרכי הניהול של הרכוש המשותף והשימוש בו, קביעת ההוצאות הכרוכות בניהולו, על הדיירים לקיים אספה כללית ולמנות נציגות ביית משותף(וועד ביית) אשר תהא מורכבת מ 1-5 חברי נציגות (רצוי מספר אי זוגי בכדי למנוע שוויון בהכרעות).
בהצבעה באספה הכללית למינוי נציגות ,יש קול אחד לכל בעל דירה או מיופה כוחו , והדיירים שקיבלו את מירב הקולות ישמשו כנציגות , אחד מחברי הנציגות ישמש כגזבר האמון על ההתנהלות הכספית של הדיירים.
גובה דמי הניהול נקבע ע"פ הערכת ההוצאות של ניהול הבית המשותף וניתן לשנותו בהצבעה לפי הצורך, הדיירים מחויבים להעביר את תשלום דמי הניהול בזמן, ואינם רשאים לבצע דין עצמי, ולקזז דמי ניהול עבור נזקים, הנובעים מהרכוש המשותף, אלא לשלם את דמי הניהול ולפנות לנציגות שתטפל בנזק שנגרם מהרכוש המשותף, ובאין מענה פתוחה הדרך לתביעה אצל המפקח על הבתים המשותפים.
יש לזכור! חברי הנציגות הינם דיירים ככל הדיירים ובדרך כלל עושים תפקידם בהתנדבות, על כן יש להקל עליהם ולוודא כי זמנם מופנה לטיפול יעיל ברכוש המשותף ולא מתבזבז על התעסקות מיותרת בגבייה.