רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    דיניי משפחה, ירושות וצוואות

    הסיבות שאנשים עורכים צוואה הינן שונות ומגוונות.

    מניעת הפתעות בעיקר מצד אחד הילדים הנתונים לעיתים ללחצים מצד בני זוגם לממש עיזבון של ההורה שנפטר על חשבון ההורה שנשאר.

    מניעת מצב בו בן זוג יקבל מחצית מעיזבון הנפטר במקרה של יחסים עכורים עם בני הזוג, והרצון שבן הזוג לא יהנה מעיזבון הנפטר, ובוודאי שלא ישתף בהנאה בן זוג שיבוא במקומו.

    במצב בו יש אהבה ודאגה אמיתית בין בני הזוג הצוואה ההדדית נותנת רשת בטחון לבן הזוג שנותר שכן כל אחד מבני הזוג מוריש את חלקו בעיזבון לבן הזוג השני ובכך מונעים בני הזוג מאבקי ירושה מבני משפחה המבקשים לממש את חלקם בעיזבון על חשבון בן הזוג שנותר.

    בחלק מהצוואות ההדדיות יש הרוצים להבטיח את זכויות הילדים לאחר פטירת בן הזוג אשר ירש את עיזבון הנפטר ולכן מוסיפים בצוואה את הסעיף מחוק הירושה "יורש אחר יורש" ובכך גם מוודאים על הדרך שאם בני הזוג הנותרים פצחו בפרק ב' בחייהם, שלא יווצר מצב בו "המחליף" יהנה מפירות עמל חייו של הנפטר תחת שיהננו מזה ילדיו שלו. כך מעגנים שני דברים: גם מבטיחים את העיזבון לבן הזוג עד יום לכתו, וגקם מבטיחים את זכויות העתידיות של הילדים.

    המקרים נעשים סבוכים יותר בנישואים שניים לאחר שבן זוג נפטר ללא שערך צוואה, וילדיו מנישואיו הראשונים מבקשים לנשל את בת או בן הזוג השניים מהעיזבון שהותיר אביהם , ובמקרה של דירה ,סילוק מהדירה בכדי שיוכלו לממש את חלקם בעיזבון. במקרה כזה צוואה בה מובטחת הישארות בן הזוג בנותר בדירה עד אחרית ימיו, או עיגון חלקו של בן זוג שכזה בירושה, ייתן שקט נפשי לבני הזוג ושיעור בסבלנות ליורשים.

    צוואה הדדית מהי?

    זוהי צוואה שמתקיימת כאשר שני בני הזוג בחיים, הצוואה היא מסמך משותף שבה בני הזוג מצהירים על הוראות זהות שיחולו על שניהם בנוגע לחלוקת רכושם לאחר מוות של אחד מהם. הנוסח המקובל מתייחס לכך שאחד מבני הזוג, הנותר/ת בחיים יירש ויחזיק בכל הרכוש והכספים מתוך מטרה שרק לאחר פטירת בן הזוג הנותר יוכלו הילדים המשותפים לרשת את העיזבון.

    בעריכה צוואה מסוג זה עקרון ההדדיות בא לידי ביטוי בן בני הזוג בעודם בחיים ובכך קיימת הבטחה כי לא תשונה הצוואה לאחר הפטירה של אחד מבני הזוג.

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות