רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    סכסוכי שכנים רעש

    אחד המשפטים המוכרים מספר לנו על כך שעדיף שכן קרוב מאח רחוק אך לא מעט אנשים יתקשו להסכים עם אמרה זו. לא אחת אנו מוצאים מקרים בבית המשותף בהם דיירים מפרים את החוק בצורה חוזרת ונשנית בעודם מהווים מטרד בעשיית רעש בשטח המשותף. מטרד זה יכול להתבצע לאורך כל שעות היממה, בשעות הלילה ובימים מסוימים בשבוע. אנשים רבים תוהים איך ניתן לטפל במטרדי רעש והאם ניתן לטפל בסכסוך זה בצורה משפטית. משרד עו"ד רפי רפאלי פה על מנת לעשות לכם מעט סדר.

    רעש: הגדרתו בחוק

    המשרד לאיכות הסביבה פרסם בשנת תשנ"ג (1992) תקנות למניעת מפגעים. בתקנות אלו פעל המשרד להגדיר בצורה הטובה ביותר מה הוא רעש לעניין סכסוכי שכנים. במהלך התקנות הוגדר כי אין לבצע רעש קולי (צעקות, שירה, מוזיקה וכיו"ב) ואין להפעיל בשום פנים ואופן מכשירים אשר עלולים לגרום לרעש רב, לרבות פעילות שיפוץ בבית המשותף בין השעות 14:00-16:00 ו23:00-07:00 – תקנות אלו תקפות לאזורי מגורים בלבד.

    "אזור מגורים" – אזור שנקבע אזור מגורים בתכנית בנין העיר, בהתאם לדיני התכנון והבניה, וכן אזור המשמש כאזור מגורים למעשה;

    במסגרת תקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) התשנ"ג-1992 חוקקו 19 סעיפים במסגרתם אנו רואים נושאים רבים – הגדרות, רעש באמצעות מכשירי קול, תיקונים, שיפוצים ובנייה, מכונות, פריקה, טעינה שינוע וטלטול של מכלים וסחורות, חבטת שטיחים, נפצים, חזיזים, זיקוקי דינור, מערכת אזעקה בנכס, איסור על מערכות אזעקה קולית ברכב, רעש מזגנים ומדחסים, מניעת רעש מזגן חדש, רעש בעלי חיים, ציוד גינון ומפוחי עלים ועוד.

    אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר לבדוק את ההגדרות בחוק עליהם עבר השכן תהיה דרך פנייה אל עורך דין המתמחה בסכסוכי שכנים אשר יאפיין יחד איתכם את המקרה.

    מה אנחנו יכולים לעשות במקרה של רעש מן השכנים?

    אתם מרגישים שהגיעו מים עד נפש ואתם כבר לא יכולים, אך אתם לא בטוחים שאתם מוכנים לגשת אל ערכאות משפטיות. אנו מאמינים שלפני פניה לערכאות משפטיות יש לנסות לפתור את הדברים בנושא של הידברות, בהנחה ולא הצלחתם לטפל בסוגיה בהידברות ובשיח אמיתי ולא מתפשר אזי יש לפנות למשטרה.

    עלינו לזכור בסופו של יום שזהו תפקידה המרכזי של המשטרה, לשמור על החוק והסדר הציבורי, המשטרה אמורה לפעול מכוחה על מנת להפסיק את מטרד הרעש עת קבלת הקריאה. יחד עם זאת אנו רואים בשנים האחרונות שאנשים רבים עושים "משחק קטן" אל מול המשטרה, מפסיקים לכמה דקות את מטרד הרעש ואז חוזרים חזרה לסורם – מן הסתם שהמון שכנים מעדיפים לא לשחק "שוטרים וגנבים" ומחליטים לוותר על פניה נוספת למשטרה ורוכשים אטמי אוזניים מן הפארם הקרוב.

    חשוב לזכור כי לניידת המשטרה אשר מגיעה עקב קריאה למטרד אין באמת את היכולת למדוד את הרעש, ועל כן מתקשים השוטרים לתת קנס בהתאם לסמכותם, בעיקר עם אותו שכן ממשיך להרעיש לאחר שניידת המשטרה עוזבת והשוטרים נאלצים להגיע שוב, אולם ישנם מקרים בהם השוטרים מגיעים והרעש כבד מנשוא או אז קל יותר לשוטרים להשית קנס על המרעישים.

    במקרים כאלו לאחר שניסינו לדבר ופנינו אל המשטרה ללא שינוי אמיתי מטעם השכן אנו נרצה לפנות אל מול השכנים הסוררים בערכאות המשפטיות, נוכל להשתמש במגוון רחב של חוקים ותקנות לשם הבטחת הזכויות שלנו – החוק למניעת הטרדה מאיימת, תקנות למניעת מטרדי רעש ועוד תקנות נוספות אשר יתגלו במהלך אפיון המקרה שלכם.

    יש לציין כי אמנם המפקח על רישום מקרקעין דן בסכסוכי שכנים אולם הוא לא דן במטרדים! ולא דן בפיצויי נזיקין ולכן 2 הערכאות המתאימות להליך משפטי הינן

    לאיזו ערכאה שיפוטית כדאי לגשת לשם הגשת תביעה כתוצאה מרעש במרחב המשותף?

    כיום אנו רואים מגוון רחב של ערכאות שיפוטיות אליהן תוכלו לגשת במטרה להגיש תביעה בעקבות סכסוכי רעש. ריכזנו עבורכם 3 אופציות להליכים משפטיים.

    בית משפט לתביעות קטנות – בהנחה ואתם תסתפקו אך ורק בפיצוי כספי תוכלו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות("תביעה קטנה"). בית המשפט לתביעות קטנות יכול לפסוק לטובתכם עד כ – 36,400 (נכון לינואר 2023 ומשתנה מדי שנה). בהגשת התביעה לא נדרש ידע משפטי ועורכי דין לא רשאים בדרך כלל להופיע ולייצג בבית המשפט. אך באותה נשימה בתי משפט לתביעות קטנות אינם מוסמכים לתת את הדין מעבר לפיצוי כספי ואין באפשרותם לתת צו מניעה ו/או צו עשה – מה שאומר שמעבר לקנס כספי לא תהיה הוראה ברורה על הפסקת הרעש.

    בית משפט השלום –

    • א. בית משפט השלום בעל סמכות להורות גם על פיצוי כספי וגם לתת צו עשה ו/או צו מניעה מה שיכול לעצור לאלתר את סכסוך הרעש. יחד עם זאת תהליך זה יכול לקחת מעט זמן יותר וטומן בחובו מעט אתגרים אשר ניתן לפתור אותם יחד עם עורך דין המתמחה בתחום.
    • ב. צו למניעת הטרדה מאיימת בבית משפט השלום – במידה והרעשים הינם מכוונים בכדי להציק או להטריד או לאיים ניתן להוציא נגד המרעישים "צו למניעת הטרדה מאיימת" אשר יאסור על המרעיש להמשיך באותו רעש מכוון כדוגמת: דפיקות חזקות על הקיר, דפיקות חזקות על התקרה כאשר מדובר בדירה תחתונה או דפיקות חזקות על הרצפה כאשר מדובר בדירה עליונה.

    "האם סכסוכי שכנים בעקבות רעש שכיחים?"

    אנו מאמינים שתוכלו להסכים איתנו שהחיים בבית המשותף אינם קלים וטומנים בחובם לא מעט אתגרים, מחלוקות וסכסוכים בגלל שלל רחב של נושאים. אלו יכולים להיות בגלל נושאים כמו חנייה, סכסוכים בגין ניקיון, סכסוכי בנייה, סכסוכי תשלום ועד בית ולעיתים שכן המוציא את זעמו עליכם כי עבר עליו יום מעט קשה ואיך לא – סכסוכי רעש.

    סכסוכי רעש נחשבים לאחד מן הסכסוכים השכיחים והנפוצים ביותר בבית המשותף, רעש מהווה מטרד בבניין המשותף ועלול להשפיע בצורה ישירה על איכות חייהם של הדיירים. במהלך השנים פגשנו אנשים רבים הסבלו מרעש אך לא ידעו האם הצד הנכון הוא לפנות לערכאות משפטיות או למשטרה והחליטו "לבלוע" את הצפרדע ולהתעלם על מנת ליצור יחסים טובים עם השכנים – בסופו של דבר כולנו גרים ביחד.

    יחד עם זאת רעש עלול לפגוע בצורה ישירה באיכות החיים שלכם ואין סיבה שתתפשרו על כך, כיום אנו רואים מגוון רחב של דרכים בהם תוכלו לטפל במטרד הרעש.

    עיקר מטרדי הרעש הינם מנת חלקם של בתים משותפים אולם פניות על רעש מטריד מתקבלות גם מבתים פרטיים אשר יש להם שכנים שאינם מתחשבים ומרעישים מגינת דירתם הגובלת עם הדיירים הסובלים, מהמשמעת מוזיקה, נביחות כלבים לא מטופלים, משחקי כדור, משאבות ברכה ומזגנים ועוד..

    "השכנים לא מפסיקים לגרור רהיטים על הרצפה"

    כולנו מכירים את זה, אנחנו יושבים בבית ועושה רושם שהשכנים שלנו החליטו לעשות מסיבת רהיטים ולהחליף את כל הריהוט בבית. שיהיה להם במזל. אך יחד עם זאת אנו לא מבינים איך הם מצליחים כל יומיים להחליף את כל הריהוט מחדש ולחזור לאותו הסיפור. מדובר באחד מן המטרדים הבולטים ביותר, מטרד זה דורש תיעודים רבים לצד עדים מן הבית המשותף אשר יסכימו ששמעו איתכם רעש כזה לאורך זמן מן השכנים. במקרה ואנחנו מדברים על מקרים בודדים אין עילה להגשת תביעה משפטית.

    רעשים נפוצים נוספים הינם: מסיבות קריוקי השמעת מוזיקה בעוצמה, טריקת דלתות וחלונות, דיבור בקול רם, צעקות, הטחת חפצים על הרצפה, הפעלת מכשירים חשמליים, משחקי כדור, ועוד..

    מי הוא עורך דין סכסוכי שכנים ומה הוא תפקידו?

    אנו מאמינים שהמליצו לכם לא פעם לגשת אל עורך דין סכסוכי שכנים אשר יטפל במקרה שלכם ותהיתם מי הוא ומה תפקידו למעשה. כאשר אנחנו מדברים על עורך דין נזקי צנרת אנו מדברים על עורך דין לכל דבר ועניין אשר עיקר התמחותו תהיה בבית המשותף ובסכסוכי שכנים בפרט. עורך דין סכסוכי שכנים ראה סכסוך אחד או שניים בחייו וידע איך לגשת בצורה נכונה אל התהליך שלכם תוך כדי שהוא מאפיין את הצרכים שלכם ואת המקרה ונותן לכם מעטפת מלאה.

    אנו מאמינים כי ישנה חשיבות רבה בעבודה אל מול עורך דין סכסוכי שכנים המתמחה בתחום, בעבודה עם עורך דין כזה יהיה עבורנו מי שיסתכל על התמונה הכוללת בצורה אובייקטיבית וילווה אותנו כל הדרך עד הפיצוי המקסימלי והמיטבי עבורנו לצד הפסקת המטרד אחת ולתמיד – הרי זה מה שרצינו בסוף.

     

    החשיבות בעבודה עם עורך דין המתמחה בסכסוכי שכנים

    כיום מחיפוש קטן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות אנו נחשפים אל מאות עורכי דין המציגים את עצמם כנותני שירות עבור דיירים בבית המשותף המעוניינים לגשת לערכאות בגין סכסוכי שכנים. יחד עם זאת אנו רואים חשיבות בעבודה עם עורך דין המתמחה בסכסוכי שכנים. בדקו שעורך הדין איתו אתם עובדים הינו בעל ותק, ניסיון ומוניטין בעולם המשפטי ובסכסוכי שכנים בפרט. עורך דין ללא ניסיון בבית המשותף ובסכסוכי שכנים עלול להרחיק אתכם מן התוצאה הרצויה ולא למקסם את הטיפול בעניינכם.

    טיפול בסכסוכי שכנים בעקבות רעש – עו"ד רפי רפאלי

    משרד עו"ד רפי רפאלי נחשב לאחד מן המשרדים המובילים בישראל ומתמחה בטיפול סכסוכי שכנים לרבות סכסוכים הנגרמו בעקבות רעש בבניין המשותף. רפי רפאלי כיהן בעבר כבורר משפטי לאגודה לתרבות הדיור ומשמש כיום כיועץ משפטי חיצוני לאגודה לתרבות הדיור ולשי"ל.

    רפי רפאלי ומשרדו מתמחים ובקיאים בעולמות המשפטיים סביב הבתים המשותפים, סכסוכי שכנים ונזקי רכוש ובעלי הבנה נרחבת בהגשת תביעות בפני המפקחת על רישום מקרקעין (המפקח על הבתים המשותפים)  ואל מול בית המשפט בהתאם לנסיבות.

    המשרד פועל ללא לאות על מנת לשרת את האינטרסים של הלקוחות שלו וחורט לדגלו מקצועיות, אמינות ויחס אישי.

    אנו מזמינים אתכם לבחור נכון – זה הזמן לבחור עורך דין ונוטריון רפי רפאלי.

    סכסוכי שכנים רעש

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות