רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    ההבדל בין איחוד תיקים לפשיטת רגל

    יש חובות? איך מוחקים אותם? באיזה מסלול לבחור?

    האם בפשיטת רגל? באיחוד תיקים? מסלול מוגבל באמצעים?

    ההחלטה לאיזה מסלול לפנות תלויה במספר גורמים, וכל מקרה הוא לגופו, להלן יוסבר בקצרה כל הליך

    איחוד תיקים

    כאשר נפתחו נגד חייב מספר תיקים בהוצל"פ, הוא יכול לבקש מראש הוצל"פ שיאחד את כל תיקיו לצורך תשלום חובותיו, התנאי הינו שהחייב מתחייב לשלם 3% מחובותיו מידי חודש וחוזר חלילה עד לסיום חובותיו., ובכך ימנע מצב בו ינקטו נושיו בנפרד בהליכים משפטיים.( ישנם מצבים מיוחדים של תשלום מופחת מ 3%)

    למי זה מתאים?  מסלול זה מיועד לחייבים אשר היקף חובותיהם אינו גדול או לחייבים אשר יכולים לעמוד בהחזר חודשי יחסית גבוה כך שחובותיו של החייב יוחזרו בתום תקופה קצרה יחסית של מספר שנים מועט.

    • חייב מוגבל באמצעים

    חייב אשר אין ביכולתו עקב מצבו הכלכלי המוגבל להשיב את החוב בזמן סביר, יכול להגיש בקשה להכרה בו כחייב המוגבל באמצעים במסגרת איחוד תיקים, ואף אם לא נמצא במסגרת זו, כך שהחייב מחזיר את חובותיו ע"פ סכום יחסית קטן מידי חודש.

    הסכום במרבית המקרים קטן יותר מהריבית החודשית, וכך לא רק שהחוב לא קטן , אלא הוא גדל עם השנים ללא יכולת לפרוע אותו.

    החייב מוגבל באמצעים צריך לתמוך את בקשתו במסמכים המעידים על מצבו הכלכלי לעניין יכולת התשלום שלו מידי חודש, ואם בקשתו מתקבלת מתבצע איחוד  תיקים, ונקבע לו בהתאם ליכולותיו סכום חודשי להחזר החוב.

    על חייב כזה מוטלות הגבלות כגון: עיכוב יציאה מן הארץ, הגבלות ליתרת חובה בבנק ואף הגבלות מלנהל חשבון בנק, הגבלות בשימוש בכרטיס אשראי, וכן הגבלות בתפקידי בעלות וניהול בתאגיד .

    למי זה מתאים? מסלול זה מיועד למי שהיקף חובותיו גדול, ועקב מצבו הכלכלי הירוד  הוא מסוגל לשלם סכום נמוך לטובת קופת האיחוד, היתרון: שקט מבחינת מעקלים. החיסרון: שמדובר בחובות לתקופה ארוכה,ולהגבלות המצרות את צעדי החייב.

    • פשיטת רגל

    הליך פשיטת רגל הנו מסלול למחיקת חובות אשר אורך כשנה וחצי ובסופו מגיע ההפטר המיוחל! ולאחריה יוצא החייב לדרך חדשה נקייה מחובות! דף חדש בחיים!  .

    בהליך זה, מממשים את הנכסים שברשות החייב במידה ויש לו  לצורך כיסוי חובותיו , ולאחר מכן נותנים לחייב הפטר, כלומר מחיקת כל חובותיו.

    הפטר חלוט – כלומר החייב מופטר מכל חובותיו לאלתר

    הפטר מותנה – לחייב נקבעת תכנית פירעון ובסיום התשלום יתקבל הפטר.

    למי זה מתאים?

    בכדי להתקבל  להליך פשיטת הרגל  על החייב  להיכלל בקריטריונים מסויימים: ובהם א. לחייב  יש חובות מעל כ – 17,000 ₪ (הסכומים לעיתים משתנים), ב. שהחובות אכן נוצרו  בתום לב!

    על פושט הרגל לדעת כי בהליך פשיטת הרגל פרטיותו נפגעת והוא נתון לביקורת על התנהלותו, על החייב להגיש דוחות תקופתיים על הוצאותיו, כמו כן נתון פושט הרגל להגבלות .אך, בהליך זה רואים את האור בקצה המנהרה, ולאחר מתן ההפטר, משתנה מצבו מפושט רגל לאדם מן השורה ללא חובות כלל, ופתוחה בפניו הדרך להתחיל מהתחלה,ולהמשיך בחייו בראש שקט

    ( ** מחיקת חובות למעט חובות אשר אינם נמנים בהסדר כגון: חוב לרשות המס וכד')

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות