רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    ליקויי בניה אחריות קבלן

    ליקויי בניה אחריות קבלן – כך נשמור על עצמנו במעמד עסקת הרכש

    רכישת דירת מגורים תהיה עבור רובנו העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר שנבצע במהלך חיינו. על אף המעמד הזה, שלא פעם עשוי לחול פעם אחת בחיים בלבד, רובנו נכנסים אליו עם מעט מאוד ידע וצוללים אל מים לא מוכרים. אחד מהסיכונים הנפוצים וכבדי המשקל ביותר הניצבים בפנינו במעמד הרכישה, הוא הסבירות לליקויי בנייה בדירה שרכשנו. ליקויי בניה מאותרים בבניינים רבים בישראל וגם דירות חדשות אינן חפות מתופעה זו. מעבר לעובדה שליקויים אלו עשויים לפגוע בנראות הדירה וחוויית המגורים שלך, הם טומנים בחובם לא פעם סיכונים בטיחותיים רחבי היקף. החדשות הטובות הן שהחוק הישראלי מגן עליך מפני התרחיש הזה ומטיל במקרים רבים על ליקויי בניה אחריות קבלן. אז מהם בעצם ליקויי בניה, כיצד נדע באילו מקרים הקבלן אחראי על התיקונים ומדוע ליווי עורך דין מקצועי הוא קריטי כדי להבטיח שנישאר מוגנים? עו"ד רפי רפאלי, המתמחה בייצוג בתים משותפים וליקויי בניה, חיבר עבורך כאן מדריך מקיף שיאפשר לך להיערך באופן מושכל לכל אירוע בלתי צפוי.

    ליקויי בניה אחריות קבלן – באילו מקרים?

    קבלנים מחויבים לעמוד בתקני בנייה קפדניים ופועלים בהתאם לרגולציה קפדנית. הם אחראים לוודא שהעבודה מתבצעת בהתאם לתוכניות המוסכמות, לתקני התעשייה ולחוקי הבנייה המקומיים. על אף האחריות הכבדה הזו, ליקויי בניה אינם אירוע נדיר בנוף הישראלי. למעשה, במחקר רחב היקף שערך הטכניון, נמצאו ליקויי בנייה ב-100% מהדירות שנבדקו. במידה והתגלו ליקויים לאחר סיום הפרויקט, באחריות הקבלן לתקן אותם בכפוף לתנאי חוזה הבניה והחוק הישראלי.

    מה ייחשב לליקוי בנייה?

    ישנם כשלים רבים ברכיבי המבנה שייחשבו על פי חוק לליקוי בניה. אלו כמה מהליקויים הנפוצים בבתים פרטיים ,בדירות בבית משותף וברכוש משותף.

    ליקויי בניה ברכוש המשותף

    • נזקי מים בחדר המדרגות או בחצר עקב נזקים במערכת האינסטלציה והביוב.

    • נזקי מבנה כמו סדקים בקירות, תקרות או רצפות חדר המדרגות.

    • סדקים ונזקים לעמודי נושאי עומס בחצר הבניין ובחניה.

    • מערכות אוורור לקויות עלולות לגרום להתפתחות עובש ואיכות אוויר ירודה בבניין

    • נזקי חשמל כמו חיווט פגום הגורם להפסקות חשמל, ניצוצות או סכנות חשמליות.

    • מערכות אש פגומות כמו ספרינקלרים בלי תקינים, יציאות אש הממוקמות באופן שגוי או דרכי מילוט חסומות או בניגוד לתקן.

    ליקויי בניה בדירות או בבתים פרטיים

    • נזקים ליסודות הגורמים לפגיעה בקירות הדירה ו/או לשקיעת מבנה(בבתים פרטיים) ושיפועים ברצפות, קבלת שטח קטן מהרשום בהסכם, קירות עקומים או חסרים, התקנת חלונות דלתות ריהוט מעקות ואביזרי בטיחות ועזר בניגוד לתקנות. גמור חסר ו/או באיכות ירודה אל מול המצג טרם קניה.

    • גגות דולפים עקב התקנה לא נכונה או חומרים מאיכות ירודה.

    • דליפות במערכת האינסטלציה הגורמות לנזקי מבנה ופגיעה במערכת החשמל.

    • איטום לקוי של פתחים ומסגרות אלומיניום.

    • נזקים לבידוד הגורמים לחלחול רטיבות.

    בכל המקרים הללו, ככל שתקופת אחריות הקבלן עדיין חלה, תחול על ליקויי בניה אחריות קבלן. תקופת האחריות משתנה בהתאם לאופי הליקוי, סוג הדירה ותנאי החוזה. תיקוני ליקויי בניה עשויים להיות יקרים ולדרוש מבעל דירה מגורים חלופיים עד להשלמת כל העבודות. יש לוודא כי הקבלן יישא בכל העלויות בגין הנזקים שנגרמו. כדי להבטיח כיסוי מיטבי, חשוב להסתייע בעורך דין שיסקור היטב את החוזה ויידע אותך על כל הזכויות המגיעות לך במסגרת החוק.

    בכל הקשור לליקויים ברכוש המשותף הרי שאכיפת התיקונים ברכוש המשותף ע"י הקבלן הינה באחריות נציגות הבית המשותף (וועד הבית), ויש לוודא כי תקוות האריות הקבועות בחוק לא חולפות.

    אילו סיכונים נשקפים עקב ליקויי בניה?

    ליקויי בניה טומנים בחובם סיכונים רבים ועשויים להשפיע באופן ניכר כמעט על כל תחומי החיים. לכן, חשוב לספק להם מענה במהירות ולהתחיל בהליכים מול הקבלן כמה שיותר מוקדם. אלו רק כמה מהסיכונים שמציבים ליקויי בניה בפני דיירים ובעלי בתים.

    • סיכונים בטיחותיים – פגמים חמורים במבנה ותשתיות חשמל פגומות עלולות להוביל לקריסת מבנים, התחשמלות ועוד שלל תאונות ופציעות נוספות. הנזקים עלולים לא פעם להיות כבדים.

    • ירידה ניכרת בערך הנכס – ליקויי בניה עשויים להוריד משמעותית את ערך הנכס ולפגוע בפוטנציאל הרווח של עסקת הנדל"ן. זוהי גם הסיבה שמומלץ תמיד לערוך בדק בית לפני החתימה על החוזה, כדי שנוכל להבין בדיוק למה אנחנו נכנסים. ככל שנבחר לתבוע אחריות מהקבלן על הליקויים, חשוב שגם היבט זה יגולם בתביעה.

    • עלויות תיקון גבוהות – ככל שהליקויים אותרו בשלב מאוחר יותר, כך גם עבודות התיקון עשויות להיות נרחבות, מעמיקות ויקרות יותר.

    • השלכות משפטיות – ליקויי בניה הפוגעים בחוויית המגורים, איכות החיים ותחושת הביטחון של הדיירים בשכירות או השכנים בנכס שלך עלולים לגרור תביעות משפטיות. מדובר לא פעם בסכומי עתק. גם היבט זה של נזקי ליקויי הבניה יכול להיות מגולם בכל תביעה עתידית שלך מול הקבלן, ככל שהדברים לא טופלו בהקדם.

    מדוע כה חשוב להסתייע בעורך דין המתמחה בליקויי בניה אחריות קבלן?

    סביר מאוד להניח שהשקעת משאבים רבים ועבודה מאומצת על מנת לרכוש את הרכש שלך. הישג כזה מלווה לא פעם בהתרגשות רבה. לאחר תקופה ארוכה של חיפוש אחר הקבלן המתאים והמתנה עד להשלמת הבנייה ומסירת המפתח, אין ספק שגילוי ליקויים בדירה עשויה להיות חוויה מתסכלת מאין כמותה. מגגות דולפים ועד צנרת תקולה, הבעיות הבלתי צפויות הללו יכולות להפוך במהירות את השמחה שבבעלות בית לסיוט. עורך הדין שלך הוא מורה הדרך האידיאלי בטריטוריה הלא מוכרת הזו. אלו כמה מהסיבות העיקריות מדוע יש לפנות לעורך דין כדי להטיל על ליקויי בניה אחריות קבלן.

    ייעוץ שוטף ברגעים של אי וודאות

    רוכשי דירות רבים מוצאים את עצמם מתלבטים למי לפנות כאשר הם נתקלים בליקויי בנייה. הטלת האחריות לליקויים יכולה להיות מורכבת, בעיקר כשמעורבים בבנייה מספר אנשי מקצוע וקבלני משנה. קביעת האחריות דורשת בקיאות משפטית מעמיקה וניסיון בהליכים מורכבים בתחום המקרקעין. עורך דין נדל"ן המתמחה בליקויי בניה, יוכל לסייע לך לעשות סדר ולבנות אסטרטגיה משפטית שתשמור על האינטרסים שלך גם במקרים המורכבים ביותר. עורך דין מיומן יערוך בדיקה יסודית של המקרה שלך, תוך ניתוח תוכניות בנייה, חוזים ודוחות בדיקה. הסקירה הקפדנית הזו תסייע לו לאתר את האחרים ולוודא כי הם יישאו באחריות.

    ייצוג אמין ומקצועי בכל הערכאות

    ליקויי בניה תלויים במידה רבה בתשתית הראייתית שתעמוד לרשותך. עורך דין מיומן המתמחה בסוגיות ליקויי בניה אחריות קבלן יסייע לך לתעד בצורה נכונה את הליקויים, לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע בתעשייה כמו מהנדסים ושמאים, לשערך את הנזק במדויק ולהבטיח שהפיצוי שיתקבל יכסה את כל העלויות הכרוכות בליקוי שאותר. האסטרטגיה המשפטית שיבנה עורך הדין שלך תשרת אותך בדיונים מול הקבלן ובמידת הצורך גם בבית המשפט.

    כישורי משא ומתן מפותחים

    המסע לקבלת הפיצויים עשוי להיות ארוך ומפרך. הצוות המשפטי של הקבלן שלך יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת להיאבק בתביעתך. כשעומד לצידך עורך דין מומחה, יש לך גורם מקצועי שמשמש לך לפה ומנהל עבורך את המשא ומתן מול כל הגורמים האחראיים, מהקבלן ועד לחברות הביטוח והנציגים המשפטיים שלו. יכולות הליטיגציה הגבוהות שלו והידע המשפטי המעמיק מבטיחים שיהיה לך מענה מול כל טיעון של הגורמים הללו ולמקסם את הסיכויים שלך לקבלת פיצויים מלאים על כל הנזקים.

    כיצד בוחרים עורך דין ליקויי בניה אחריות קבלן?

    כאשר מתמודדים עם ליקויי בניה בקבלת דירה חדשה מקבלן, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שיהיה עלינו לקבל היא בחירת עורך הדין המתאים שיגן על האינטרסים שלך. מקרי של ליקויי בניה הם מורכבים מאין כמותם מבחינה משפטית, שכן הם מערבים לרוב מספר צדדים, נסובים סביב תקנות מורכבות וסבוכות וגוררים השלכות כספיות כבדות. לכן, לא ניתן להפריז בחשיבות הבחירה בעורך דין ליקויי בניה בעל ניסיון רב שנים ומיומנות גבוהה. לא כל עורך דין מקרקעין יהיה בהכרח בעל מומחיות בטיפול בליקויי בניה. הניסיון וההיכרות של עורך הדין שלך עם תביעות דומות, מאפשר לו לספק מענה לטיעונים הרווחים בתעשייה המשמשים קבלנים ולהעניק לך אסטרטגיה מקיפה שתבטיח שכל המגיע לך יתקבל. כדי להבטיח שיהיה באפשרותך לקבל החלטה מושכלת וליהנות מייצוג משפטי בסטנדרטים הגבוהים ביותר, אלו כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון בתהליך הבחירה.

    תחום מומחיות עורך הדין

    בבואנו לבחור בעורך דין שייצג אותנו בתיק ליקויי בניה, חשוב שניתן עדיפות לעורכי דין הבקיאים בתקנות הבנייה והדינים החלים בכל הקשור לאחריות קבלן בליקויי בניה. עורכי דין שהתנסו במשך שנים בתביעות אלו מביאים עמם ידע משפטי נרחב ומעודכנים בכל הפסיקות, ההלכות והתקדימים העכשוויים ביותר. ההיכרות המעמיקה והנרחבת הזו עם המגמות המשפטיות החדשות מבטיחה ייצוג אמין, מקצועי ושמעניק מענה מלא ושלם לכל אורך ההליך שלך.

    ניסיון מקצועי

    שנות הניסיון של עורך הדין מלמדות אותנו שני דברים עיקריים: ראשית, הניסיון של עורך הדין בתיקים דומים לשלך מביא עמו היכרות עם הנפשות הפועלות ואופי ההתנהלות בענף. היכרות זו עם הניואנסים של מחלוקות משפטיות מורכבות אלו, מאפשרת לו לבנות מערך טיעונים חד ומשכנע ולייצג אותך נאמנה. שנית, עם שנות הניסיון מאפשרות למדוד את רקורד ההצלחות והמוניטין שלו. עורך דין ותיק יותיר אחריו ברוב המקרים שם וניתן להתחקות אחר הצלחותיו בשדה המשפטי. חשוב שנקדיש את הזמן והמאמצים לבחון זאת מקרוב.

    שיתופי פעולה עם מומחים מקצועיים

    תביעות ליקויי בנייה דורשות לעתים קרובות מעורבות של עדים מומחים, מהנדסים ואנשי מקצוע אחרים כדי להעריך במדויק את היקף ואופי הליקויים. לכן, מומלץ לבחור בעורך דין המנהל תקשורת רציפה ושיתופי פעולה עם מומחים שיוכלו לסייע בבניית התיק. עבודה צמודה עם מהנדסים, שמאים ומומחי בנייה יכולה להשפיע באופן משמעותי על סיכויי התיק שלך.

    מיומנויות תקשורת, זמינות ושקיפות

    תקשורת יעילה חיונית בכל מקרה משפטי, קל וחומר כשמדובר בתחום מורכב ורגיש כמו ליקויי בניה. כבר בשיחת הייעוץ, ניתן יהיה להתחיל לזהות עד כמה עורך הדין משרה בך תחושת ביטחון והאם הוא קשוב לך. קשב וסבלנות הם חיוניים כדי לקבל ייצוג אמין ומענה ראוי לחששות שלך. יתרה מכך, ראוי לבחור בעורך דין שמגיב במהירות לפניות ויכול להסביר מושגים משפטיים מורכבים במונחים ברורים ומובנים. חשוב לוודא שתהיה לך תקשורת ישירה עם עורך הדין, כי הוא זמין לך ונכון לעדכן אותך בכל התפתחות כמה שיותר מהר.

    מודל התשלום

    חשוב לסגור מראש את אופן תשלום שכר הטרחה ולהבין באיזה אופן הוא ייגבה. עורכי דין מסוימים עשויים לגבות את שכר הטרחה שלהם על בסיס הצלחה בלבד, בעוד אחרים יגבו תשלום ריטיינר. יש לבחון היטב את היכולות והנסיבות שלך ולבחור בעורך דין שיוכל לספק לך מענה בעלויות שניתן לעמוד בהן.

    זה הזמן לרתום לצידך מומחה משפטי מהשורה הראשונה

    ליקויי בנייה עשויים להוות חוויה סוחטת רגשית וכלכלית כאחד. הבנה מעמיקה של היקף אחריות הקבלן וקבלת ייעוץ משפטי שוטף הם קריטיים כדי להבטיח שלא יהיה על בעל דירה לממן בעצמו את הליקויים בדירתו, ועל כלל הדיירים בבניין לשאת בהוצאות הרכוש המשותף אשר הקבלן אמור על פי חוק לשאת בהן.

    אשמח לסייע לך למצות את זכויותיך בהליך ולהבטיח שאל מול כל הנזקים שנגרמו עקב הליקויים, יתקבל פיצוי ראוי ומכבד. רוצה לתאם פגישת ייעוץ ולהתחיל לתכנן את האסטרטגיה המשפטית שלך? אני מזמין אותך להשאיר פרטים כעת באתר. צוות המשרד יחזור אליך בהקדם כדי להשיב על כל שאלה שלך ולתאם שיחה ראשונית.

    עורך הדין רפי רפאלי משמש כיועץ משפטי לאגודה לתרבות הדיור במחוז חיפה, ומתמחה בליקויי בניה ותביעות מול קבלנים, בבתים משותפים וסכסוכי שכנים ונזיקין. כמו כן משמש עורך הדין כיועץ משפטי לשירות יעוץ לאזרח (שי"ל בקריות). ניתן להפנות אל עו"ד רפאלי שאלות בנושא ליקויי בניה ובתים משותפים למייל: rafirr2405@gmail.com.

    *לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות