רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    מה עושים במקרה של תאונת דרכים

     

    מה עושים מיד לאחר התאונה:

    אם חס וחלילה נקלעתם למצב של תאונת דרכים שאסונות כגון אלו כבר הפכו להיות חלק משגרת היום יום שלנו, יש לנקוט בכמה צעדים ופעולות הסיעו לכם לטפל במקרה בצורה המיטבית ביותר.

    לפני הכלל תצטרכו להישאר רגועים ולנסות להיות כמה שיותר בטוחים ולעצור בצד הכביש ככל שניתן לאחר מכן במידה ויש אתכם עוד נוסעים ברכב בדקו שכולם מגיבים ושאין פגיעות גופניות או חשש לפגיעות גופניות ואם יש תזמינו מקור עזר (משטרה/מד"א).

    לאחר שיצאתם מהרכב שימו על עצמכם אפוד צהוב זה יעזור לתנועה לקלוט אתכם ואת האירוע ומעבר לכך אפוד צהוב מציל חיים!

    לאחר שקלטנו את המקרה נפעל לפי הצעדים הבאים:

    יש לבקש ולצלם את הפרטים המלאים של הנהג המעורב גם בתאונה, שם, כתובת, תעודת זהות, טלפון נייד, מספר רישוי וסוג הרכב, יש לבקש גם את מספר הפוליסה ואת חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח מקיף/צד ג.

    לאחר שלקחנו את הפרטים חשוב מאוד לצלם ולתעד את הזירה באמצעות תמונות וסרטונים שכמובן ישמרו, מומלץ לצלם את זירת התאונה לפני שכלי הרכב זזו, כמה שיותר מהר וטרי מזמן התאונה. בסרטונים השתדלו לדבר ולהסביר באותו הרגע כיצד קרתה התאונה, מהם הפרטים שאתם זוכרים מההתחלה ועד הסוף זה יעזור לכם מאוד!

    מומלץ מאוד לבדוק אם במקום התאונה יש מצלמות המצלמות ופועלות ושתיעדו את המקרה והאירוע, לא חובה מצלמות המצויות בכביש, תקף לכל מצלמה באזור היכולה לקלוט את המאורע.

    חשוב מאוד לאסוף פרטים של עדים שנכחו בזמן התאונה, מומלץ לקחת פרטים אישיים הכוללים שם ושם משפחה, טלפון נייד בכדי שהם יוכלו להעיד לטובתכם. עדות של עדים מהצד לתאונה תוכל לעזור לכם מאוד בבית המשפט(ככל ותדרשו) ואף לקבוע הכרעה כיוון שהם עדים ניטראליים ועדותם אמינה לבית המשפט הדן בתביעה

    לא להודות באשמה/אחריות על התאונה! וכן לא לחתום גם על שום מסמך היכל להתפרש בצורה כזו או אחרת! דבר זה יכול לשמש לרעתכם ואם הנכם חושבים כך ואם בטוחים השאירו את המצד כמצב הנתון ותנו לכוחות (נציגי הביטוח, המשטרה ובית המשפט) לעשות את עבודתם ולהכריע, יש גם מקרית בהם קיימת אחריות משותפת או מקרים גבוליים שבהם אין אפשרות להכריע מי מהצדדים אחראי לתאונה.

    אם ובמקרה הנהג הפוגע לוקח את האחריות ומודה באשמה שהוא זה שגרם לתאונה, יש לתעד זאת באמצעות החתמה על מסמך שבו מפורט כיצד קרתה התאונה וכן לצלם וידאו של הנהג הפוגע מודה בכך שהוא אחראי לתאונה.

    חלילה וניזוקתם בגופכם יש לפנות לגורם הרפואי הקרוב והרלוונטי לכם ולדווח על התאונה, כיצד התרחשה ולתאר את המצב הנוכחי. ומכאן לפנות לטיפול המתאים וכמובן מומלץ מאוד לפנות לעורך דין לנזקי גוף להגשת תביעה.

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות