רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    מספר ההרוגים בתאונות דרכים

     

    לצערנו אנו שומעים מדי יום על תאונות דרכים ועל הנופלים מהן, מתחילת שנת 2022 ועד ה7.4.22 מספר הרוגים בכביש הינו עומד על 90 בני אדם, 90 בני אדם שנהרגו בכביש, 90 בני אדם שנכנסו שלמים לכביש ולא יצאו ממנו, 90 בני אדם ב-81 תאונות מחרידות וקטלניות.

    תאונות דרכים בישראל ביחס לתאונות דרכים ברחבי העולם:

    מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל הינו נמוך ממספר ההרוגים בתאונות דרכים בשאר העולם המערבי, מיקומה של ישראל בשיעורי התמותה מתאונות דרכים עומד על 9 מתוך 33 מדינות.

    למרות שבישראל שיעורי התמותה ביחס לעולם נמוכים בישראל ניכרת עליה משמעותית ומחרידה מאוד עד שנת 2021, עליה של כ-11% בכמות ההרוגים ושל 16% בכמות התאונות הקשות ביחס לעשור שעבר. כ- 361 הרוגים כתוצאה מ-333 תאונות דרכים קשות ומחרידות , מדובר בעליה רצינית ביחס לכמות ההרוגים מתאונות הדרכים בעשור האחרון כאן בישראל, במהלך עשור זה נלקחו חייהם(בממוצע) של 230 בני- אדם כתוצאה מ-288(בממוצע) תאונות דרכים קטלניות. נתונים אלו לא כוללים את שנת 2020 כמובן שהייתה שנה חריגה ביותר, שנה זאת הייתה מלאת סגרים ולכן שיעורי התמותה מתאונות הדרכים היו נמוכים יחסית.

    כיצד ניתן להפחית את שיעורי התמותה בישראל מתאונות דרכים?

    • חשבתם פעם על הכנסת תכנית לבית הספר המיועדת לגילאי 16-17 העוסקת ב"איך נוכל למנוע את תאונת הדרכים הבאה?", הצעירים שלנו הם הדור הבא ואם אנחנו רוצים ומעוניינים בעתיד חדש ומתוקן עם שיעורי תמותה מופחתים כתוצאה מתאונות דרכים נצטרך לעבוד איתם מהגיל הצעיר, לפני שהם נכנסים שותפים בכביש.
    • חידוש תאוריה פעם בתקופת זמן. לצורך העניין-3 שנים, התשכלל את הידע שלנו בכביש ותזכיר לנו כיצד עלינו לנהוג בבטיחות וחוכמה.
    • ענישה חמורה יותר לעוברים על החוק, כמו נסיעה ללא רישיון, עבירות מהירות, נסיעה באור אדום
    • הגברת האכיפה בכבישים על ידי משטרת ישראל במקומות לא צפויים
    • הוספת מצלמות כביש לצילום עבריינים

     מהן הסיבות העיקריות לתאונות דרכים כיום בישראל?

    1. על פי מחקרים של הרשות לבטיחות בדרכים אחת הסיבות העיקריות היא מתח ולחץ, מתח ולחץ יכולים להתבטא בפאן האישי וכן גם בתקופות של פיגועים, מלחמות שיכולות להגביר את מד הלחץ בקרב הנהגים בכביש.
    2. על פי הנתונים של משטרת ישראל, כיום הסיבות העיקריות והמרכזיות ביותר שכתוצאה מהן נגרמות תאונות דרכים קשות הגובות חיי אדם הן- סטייה מנתיב (בניסיון עקיפה), אי ציות לרמזור, אי-מתן זכות קדימה, אי שמירת מרחק, מהירות מופרזת ביחס לתנאים בדרך ואי- מתן זכות קדימה להולכי רגל.
    3. עוד סיבה מרכזית לא פחות לשיעורי תמותה גבוהים כתוצאה מתאונות דרכים כיום בישראל היא העובדה ששיעור הנהגים בישראל מגיל צעיר הוא שיעור יחסית גבוה לשאר העולם.

    נהגים חדשים וצעירים אלו מעורבים בתאונות דרכים במגמת עליה למשך העשור הקודם.

    הקליקו לעמוד הבית לקבלת פרטים נוספים וייעוץ מעו"ד רפי רפאלי

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות