רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    עורך דין בתים משותפים

    בתים משותפים טומנים בחובם מחלוקות בנושאים שונים בין הדיירים. הדבר הוא טבעי, אך בשעה שהמחלוקות הופכות למריבות וסכסוכים בלתי פוסקים, הסדרת מערכות היחסים שבין דיירים בבית משותף מתבצעת בעזרת חוק המקרקעין, זה למעשה מסדיר את החובות והזכויות של כל דייר בבית המשותף. במידה ואתם מגלים כי אין אתם מצליחים להתמודד עם השכנים לבניין וכי מערכת היחסים בינכם כוללת מריבות וסכסוכים שלא ניתן לגשר עליהם, הרי שמוטב יהיה לפנות אל עו"ד לענייני בתים משותפים אשר יסייע בכל היבט משפטי שיוכל על מנת למצוא את הפתרון לסכסוך.

    עו"ד בתים משותפים – רכוש ושטח משותף ומגבלותיו

    אין ספק כי מגורים בבתים משותפים עשויים להציג בפני הדיירים מספר לא מבוטל של קשיים. כאשר בין הבולטים שבהם נמצא עניין השימוש בשטחים משותפים של המבנה. חשוב להבין כי כל דבר יכול לעשות שימוש סיבר בשטיחים המשותפים של המבנה, אך זאת במספר תנאים:

    • שאר הדיירים יכולים לעשות את אותו השימוש ברכוש המשותף.
    • על הדייר לוודא כי השימוש הפרטי שלנו אינו מפריע לדיירים האחרים בבניין או מטריד אותם.

    בשעה שאחד הדיירים מחליט לעשות את אשר עולה על רוחו, בין אם מדובר על האכלת חתולים בחדר המדרגות או אפילו פתיחת עסק במקלט כל המבנה, חשוב לדעת כי אין אתם חייבים להישאר אובדי עצות. פנייה אל עו"ד בתים משותפים תעניק לכם את האפשרות להיעזר באנשי המקצוע אשר מכירים את החוק על בוריו ויכולים לסייע בפתרון של סכסוכים ומריבות, זאת עוד לפני הגעה של המצב אל הרשויות או בית המשפט.

    מגורים בבית משותף מציגים בפני אנשים רבים אתגרים ומריבות שלא תמיד ניתן יהיה ללבן. על כן, מתוך ניסיון לשמירה על שלום הבניין ומערכות היחסים של הדיירים המתגוררים בו, תוכלו אחת לשנה לתקופה לפנות בצורה מסודרת אל משרד עורכי דין רפאל רפי, אשר יטפל בכל סוגיה הנוגעת לחיים בבתים משותפים. במידה ולא תזדקקו לעורך הדין, שמרו את התקציב בצד למקרה החירום הבא וכך תוכלו לזכות גם ביעילות כלכלית לצד ניהול הבית המשותף בצורה יעילה במיוחד.

    עו"ד רפי רפאלי משמש כיועץ משפטי לאגודה לתרבות הדיור, וכן יועץ משפטי לשירות יעוץ לאזרח (שי"ל) בקריות בכל הקשור לסכסוכי שכנים ובתים משותפים. כמו כן יועץ משפטי לעמותה לגישור בעכו.

    עו"ד בתים משותפים רפי רפאלי

    עו"ד לענייני בתים משותפים בקריות

    אין ספק כי מגורים בבית משותף יוצרים מערכת יחסים ייחודית ומורכבת בין הדיירים השונים בו. מצד אחד לכל אחד מהדיירים יש את המרחב האישי והפרטי שלו, ומצד שני, ישנם שטחים אשר משותפים לכולם ומנוהלים לרוב על ידי ועד הבית. שירותיו של עו"ד לענייני בתי משותפים יהיו משמעותיים במצבים שונים רבים:

    • ניהול הבית המשותף – לרבות בחירה והחלפה של נציגות הדיירים בוועד או אפילו החלפה של חברת הניהול והתחזוקה של המקום. זאת לרבות ענייני הרכוש המשותף במבנה.
    • סכסוכי שכנים – לצערנו, פעמים רבות הדיירים השונים בבתים משותפים אינם רואים עין בעין ועל כן נגררים לוויכוחים סוערים ומריבות בלתי פוסקות. זאת מסיבות שונות ומגוונות, לרבות רעש, ריח רע, עשן, רטיבות המגיעה מדירות השכנים, הטרדת דיירים, אי תשלום ועד בית, ניצול של שטחים משותפים למטרות אישיות ועוד.

    חשוב לציין כי סיועו של עורך הדין יהיה זה שיאפשר לכם ולשכנים שלכם לחזור אל מצב שגרתי, שקט ונינוח. הבינו כי גם בעבודה אל מול עורך הדין, מומלץ יהיה בשלב הראשוני לנסות וללבן את העניינים ללא מעורבות חיצונית של בית המשפט או המפקח על רישום המקרקעין. לאחר שלילת אפשרות העבודה בדרכי שלום, תוכלו לנקוט באמצעים המשפטיים שעומדים לרשותכם ואף לזכות בפיצויים על הנזקים השונים.

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות