רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    פיצויים לאחר תאונת דרכים

    פיצויים בגין תאונת דרכים

    לאחר תאונת דרכים מכל סוג שהיא יש ומומלץ לבדוק את הפיצויים המגיעים לנו, ישנם כמה פרמטרים שיש לשקול בעת בדיקת הפיצויים וחישובם כגון נכות רפואית זמנית וקבועה ורמת הנכות, גיל הנפגע, שכרו הממוצע של התובע בגין נזקי הגוף בתאונה ועוד…

    הטווח של סכום הפיצויים מתאונות קלות יותר או פחות ועד קשות הוא רחב ביותר בצורה דרסטית, לדוגמא בתאונת דרכים שלא יתכן לפסוק אחוזי נכות והאדם הנפגע ממשיך את שגרת היום יום שלו וחזר לעבודה יום או יומיים לאחר התאונה סכום הפיצויים עומד על אלפי שקלים עד 20,000 שקלים, לעומת זאת בתאונה מורכבת וקשה יותר שבה נפסקו אחוזי נכות והאדם נפגע מבחינה פיזית, התנהלותית, שכר, פוסט טראומה וכדומה.. סכום הפיצויים יכול לעמוד על  5,000,000 לתובע! ובמידות מסוימות גם לחצות אותו.

    ברוב המקרים לאחר שמוגשת תביעה בגין נזקי גוף בתאונת דרכים, ולאחר שהתובע עובר את סדרת הבדיקות המתאימה לו עפ"י הייעוץ הרפואי המומחה ביותר כמו פסיכיאטר אורתופד ועוד.. בית המשפט מורה בדרך כלל על הגשת תחשיב נזק( סכום מוערך של סך כל ההוצאות וההפסדים שנגרמו לתובע, כתוצאה מהתאונה) מטעם התובע ולאחר מכן גם תחשיב נזק מטעם חברת הביטוח.

    תחשיב נזק זה, חשוב וקריטי כיוון שבו יש לנו את האופציה הראשונה בהגשת תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים לראות את הסכום של הפיצויים שאנחנו תובעים במקרה של נזקי גוף בתאונת הדרכים.

    תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה:

    סעיף 80(1) לחוק הביטוח הלאומי קובע כי: "רואים תאונה כתאונת עבודה אף אם אירעה תוך כדי נסיעתו או הליכתו של המבוטח לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן אף אם אינו מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו, ועקב נסיעתו או הליכתו זו".

    כמתואר בחוק, תאונות בזמנים ובמצבים אלה נחשבות תאונות עבודה וגם כן תאונות דרכים, במקרה כזה הנפגע זכאי לתבוע את המוסדות לביטוח לאומי והן את ביטוח החובה של הרכב שנעשה בו שימוש, לאחר תאונה מסוג זה יש להתייעץ עם עורך דין העוסק בתביעות נזיקין ולקבל המלצה/ליווי להמשך הדרך.

    בנוגע לתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי יש להגיש את התביעה תוך שנה ממועד התאונה ואילו בנוגע לתביעה נגד חברת הביטוח יש להגיש תוך 7 שנים ממועד התאונה.

    אם תביעת העובד תתקבל ע"י המוסד לביטוח לאומי (כאשר תאונת הדרכים היא תאונת עבודה) העובד יהיה רשאי לקבל את כל הזכויות שזכאי לקבל כל עובד העבר תאונת עבודה רגילה מהמוסד לביטוח לאומי.

    זכויות אלו כוללות:

    1. דמי פגיעה למשך 90 יום
    2. גמלת נכות מעבודה לאחר התאונה במידה ונקבעה נכות לעובד מתאונת הדרכים
    3. סל שיקום מקצועי
    4. טיפול רפואי בחינם

    בנוסף הפיצויים שהנפגע יכול לקבל מחברת הביטוח שלו יכולים להיות יותר גבוהים מהסכומים שאותם הוא רשאי לקבל מחברת הביטוח הלאומי בשל אובדן הכנסתו כיוון שהם כוללים מגוון נזקים כגון הפסדי השתכרות בעתיד ובעבר, עזרת צד ג', כמובן על הכאב והסבל הנגרמו וכו'…

    הקליקו לעמוד הבית לקבלת מידע מקצועי בנושאים משפטיים

     

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות