רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    פלישה והסגת גבול ברכוש משותף

    פלישה והסגת גבול ברכוש/בשטח המשותף

    הסגת גבול ברכוש המשותף אשר שייך לכל הדיירים ע"י שכן אחד הינו סכסוך נפוץ ביותר מעצם  המגורים המשותפים שמלווים במקרים רבים בחוסר הסכמה ותיאום בתחומי השטח המשותף למגורים ומחייה, כאמור מצב זה יוצר ויכוחים רבים מאוד בין הדיירים שחולקים את אותו השטח.

    הגדרה מקובלת להסגת גבול בשטח המשותף תתייחס לפלישה/כניסה של אדם זר לשטח פרטי, עשיית נזק או הפרעה לשטח של אדם אחר, עשייה בשטח המשותף שלא בהסכמת כל הדיירים, השתלטות על רכוש/שטח של כל דיירי הדירה המשותפת.

    כיצד ניתן לטפל במקרה שדייר פולש לשטח המשותף?

    במקרה שבו דייר פולש לשטח המשותף או משתלט על שטח מסוים, כגון: מקלט, גינה משותפת, חניה, גג משותף, חדר מדרגות ועוד, ובעצם ההשתלטות הוא מונע משאר דיירי הבניין כולם או מפרטים כניסה או אפשרות כלשהי להשתמש בשטח המשותף, על נציגות הבית המשותף( ועד הבית) או על בעל הדירה להתמודד עם הדייר באותו המקרה ולנסות לפתור עימו/ה את הבעיה בדין ודברים בטרם הגשת תביעה.

    וועד הבית נושא באחריות מירבית של הטיפול בכל מה שקשור לניהול השוטף, התקין והראוי ולטובת כלל הדיירים של הבית המשותף. במידה ודיירים חורגים מהוראות החוק ומסיגים גבול בשטח המשותף ועד הבית צריך לפעול בהתאם ובהקדם בהליכים כנגד אותם דיירים. למשל: אירוע שבו אדם/בעל דירה עושה שינויים בדירתו הפרטית (התקנת מזגן חיצוני, צנרת מחוץ לחלונות הבית, הגדלה והרחבה של גינה ומרפסת שפוגמת בשטח הרכוש המשותף) בזמן שאלו עשויים לפגוע או לסכן את הרכוש המשותף של הדיירים בבניין ולא קיבל קודם לכן אישור והסכמה מהדיירים והאסיפה הכללית של בעלי הדירות בבניין טרם השינויים. הוא עושה שימוש בלתי סביר ברכוש המשותף של הבניין ועל כן על וועד הבית לפעול בהליכים כנגדו בהקדם.

    על דייר אשר מבקש לבצע שינויים ברכוש המשותף לעבור 2 מסננים, האחד עליו לקבל את הסכמת רוב הדיירים בבניין באספה כללית, והשני עליו לוודא כי השינויים אינם פוגעים בזכויות של דיר אחר.

    במידה והפולשים לשטח המשותף אינם משתפים פעולה על נציגות הבית/בעל הדירה הנפגע לפנות לעורך דין המתמחה בסכסוכי שכנים ובהסגת גבול ברכוש המשותף ולהוציא עימו מכתב התראה כנגד הפוגע ברכוש המשותף בטרם כניסה להליכים משפטיים בכדי להחזיר את המצב לקדמותו ולמנוע סכסוך מתמשך בין דיירי הבית וחוסר סדר בבניין המשותף, במידה והסרבן אינו נענה למכתב ההתראה ולא פועל בדרך הנדרשת הנקובה במכתב ההתראה עומדת הזכות של הנפגעים להגיש תביעה באמצעות עורך דין מוסמך שמתמחה בסוגיות אלו של רכוש משותף וסכסוכי שכנים על מנת לקבל את השירות המקצועי, הנכון והמיטבי על מנת לפתור את הסוגיה.

    עורך הדין יגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין – המפקח על הבתים המשותפים (חשוב לציין שבידיו סמכויות זהות לסמכויות שופט של בית משפט השלום והוא מוסמך לתת פסק דין שמחייב את הנתבע לפי חוק) או לבית משפט השלום אשר נמצא בשטח השיפוט של הבית המשותף בו מתקיימת המחלקות. לאחר פסק הדין שיתן המפקח ניתן להגיש עירעור בפני בית המשפט המחוזי

    חשוב לזכור שאנו לא בוחרים את השכנים שלנו אבל נחוץ וחשוב לחיות עימם באופן אופטימלי על מנת שתהיה לנו רווחה ונחת במקום המבצר שלנו, הבית שלנו. על כן, אפשר וניתן לטפל בכל סוגיה שעניינה סכסוכי שנים בכלל והסגת גבול ברכוש המשותף בפרט. סוגיה זאת באה לפיתחו של בית המשפט באופן קבוע בשנים האחרונות וזה עושה את השיקולים ומוודא שזכויותיהם של הדיירים שומרי החוק לא יפגעו על ידי שכניהם פורעי החוק.

    עורך הדין רפי רפאלי משמש כיועץ משפטי חיצוני לאגודה לתרבות הדיור במחוז חיפה, יועץ משפטי בשירות יעוץ לאזרח (שי"ל בקריות). וכן יועץ לחברות ניהול ולוועדי בתים,
    ניתן להפנות אל עו"ד רפאלי שאלות בנושא בתים משותפים למייל: rafirr2405@gmail.com.

    פלישה והסגת גבול ברכוש/בשטח המשותף

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות