רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    צליפת שוט תאונת דרכים

    מהי פגיעת "צליפת שוט" בתאונת דרכים ולמה היא יכולה לגרום?

    פגיעת "צליפת שוט" הינה פגיעה שעלולה לגרום לחבלות בעמוד השדרה עקב מכה פתאומית וטלטלה עזה של הגב והצוואר, הפגיעה נגרמת עקב בלימה חזקה ושילוב חגורת הבטיחות.

    לאחר תאונה מסוג זה יש לוודא שמזמן התאונה אתם ערים לגוף שלכם ובודקים האם הוא מתפקד כהרגלו, אם לא ויש תסמינים יוצאי דופן כמו: כאבי ראש עזים, כאבי צוואר, הגבלות בתנועות הצוואר, כאבי צוואר, כאבי כתפיים, צפצופים באוזניים, סחרחורות, בעיות זיכרון , הפרעות שינה וכדומה..

    לעיתים מכה מסוג זה יכולה להיות מורגשת לאחר זמן התאונה, כמה שעות או ימים לאחר כשהגוף מבין את המכה שניתנה לו והמרץ בגוף מתפוגג, בכל מקרה כדאי ומומלץ ללכת לקבל טיפול רפואי לאחר "צליפת השוט" בכדי לוודא שלא נגרם נזק כזה או אחר.

    טיפול רפואי הוא אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לעשות לאחר התאונה! חשוב מאוד לספר בטיפול כיצד נפגעתם, מה אתה מרגישים ומהם מוקדי הכאב ולתאר את התרחשות התאונה.

    הפיצוי בגין "צליפת שוט":

    אם ויש פגיעה ודאית במקרה של תאונת עבודה, הנפגעים זכאים לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי וגם כן מביטוח החובה.

    פגיעת צליפת שוט עלולה לגרור עמה מוגבלויות רבות ולגרום לנפגע לשלם מכיר כבד כגון פגיעה בכושר העבודה/הפסד ימי עבודה, הוצאות על טיפול פיזיותרפיסטי ורפואי, הוצאות על רכישת תרופות ואביזרים היכולים לסייע למצבו, מכך הנפגע יהיה זכאי להוצאות בגין עזרה של המשפחה, יקבל פיצויים על הכאב והסבל שנגרמו לו וגם כן עזרת צד ג' נוספת הכרוכה בתשלום.

    מתי פגיעות "צליפת שוט" מזכות את הנפגע באחוזי נכות?

    במוסד לביטוח לאומי התקנות מוכיחות כי לא מספיק שנגרם נזק אלא הוא חייב להגביל את התנועה של הצוואר או הגב וגורם זה יקבע את אחוזי הנכות, על הנפגע לבצע סדרה ארוכה של בדיקות כגון טיםול פיזיותרפיה, תרופתי ניתוחי במידת הצורך… אי תיעוד או תיעוד חלקי עלול לגרום לכם לא לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לכם ולא לבחון נכון את מצבכם, יש חשיבות עצומה לצילומים הפנימיים ולבדיקות ולאישורים הרפואיים של ליקויים בתזוזה.

    בהתאם לפסיקת הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי יש לקבוע נכות נוירולוגית וגם נכות אורתופדית.

    הקליקו לעמוד הבית למידע משפטי נוסף

     

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות