רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון

    הסחת הדעת בעקבות שימוש בנייד:

    לצערנו, תאונות הדרכים בימנו  הפכו כבר לחלק משגרת היום יום שלנו, אחת מכל חמש תאונות נגרמת בגלל הסחת דעת של הנהג.

    הסחת הדעת יכולה להתבטא במגוון פעולות הגורמות לנהג להתרכז בכל דבר אחר שהוא לא הנהיגה/ הדרך. הסחת דעת יכולה להיגרם מסיבות שונות: הסטת המבט מהכביש, עיסוק בדברים הלא קשורים לנהיגה, מחשבה מטרידה, אנשים הנוכחים ברכב ועוד… הסחות אלו כוללות אכילה, שתייה, שימוש בגי' פי אס/שימוש בטלפון הנייד.

    שימוש בטלפון נייד בנהיגה נחשב להסחת דעת משמעותית ועבירה על חוק חמורה ביותר כי העיניים, המחשבה והידיים כולן מופנות ומעורבות בשיחת הטלפון או שליחת המסרון לחלופין, שימוש בנייד שלנו מעלה את הסיכון פי ארבעה להיות מעורבים בתאונת דרכים, עפ"י מחקרים כמעט מחצית מהנהגים כיום בישראל משתמשים בנייד במהלך זמן הנהיגה.

     החקיקה בישראל לגבי שימוש בנייד בעת נהיגה:

    החוק בישראל כיום אוסר על החזקת טלפון נייד ביד בזמן נהיגה, החוק גם כן אוסר על שליחת מסרונים והודעות או קריאת מסרונים והודעות, החוק אוסר בנוסף על חציית כביש או נהיגה ברכב כאשר אוזניות מחוברות לאוזניים, החוק מאפשר לדבר הטלפון בעת נהיגה אך ורק באמצעות דיבורית.

    מהי הענישה בגין עבירת שימוש בטלפון הנייד בעת הנהיגה?

    נהג אשר נתפס בעת שימוש בטלפון נייד צפוי לקבל קנס בסך 1000 שקל וגם כן ירשמו לו 8 נקודות ברישיון הנהיגה.

    יש לדעת שלנהג המואשם יש את הזכות להישפט, אך חשוב לדעת שבעת ההגעה לבית המשפט וההליך המשפטי קיימת אפשרות שהמשטרה תצליח להוכיח את אשמת הנהג אשר עבר על החוק והשופט רשאי להחמיר את העונש ואף במקרים מסוימים לשלול את רישיון הנהיגה לזמן מה.

    במקרה של תאונת דרכים כתוצאה משימוש בטלפון הנייד העונשים יכולים להיות חמורים מאוד והם יקבעו לפי התוצאות הפועל של התאונה, עבירה על שימוש בטלפון הינה עבירה חמורה אך היא תהפוך לחמורה יותר כאשר בעקבות השימוש נגרמה תאונת דרכים, מול השוטר יש אפשרות לבקש ממנו לא לקבל דוח אלא לקבל הפנייה לבית המשפט (כל עוד אתה בטוחים בחפותכם ואתם מניחים שתוכלו לשכנע את השופט שכך הם הדברים ) יתכן והמקרה הוא מקרה שבו משפט הו הצעד הנכון עבורכם אך שיקלו זאת היטב כיוון שבסופו של יום אתם יכולים גם לצאת מהמשפט עם עונש חמור יותר.

    מה עלי לעשות במידה ושוטר תפס אותי עם הטלפון?

    במידה והשוטר תפס אתכם בעת השימוש בנייד, או במידה והוא מאשים אתכם בשימוש בנייד, הדבר החשוב ביותר הוא לא להודות באשמה, לא לקחת אחריות, לא להביע התנצלות ולא לבקש ויתור. פעולות אלו יכולות להתפרש כמה שלא יאפשר לכם לדרוש זיכוי בבית המשפט אם תפנו להליך משפטי. יש לבקש בכבוד במקום לקבל דוח להישפט בבית המשפט.

    אם תצליחו להוכיח את טענותיכם בצורה מסודרת ומשכנעת את השופט תוכלו לצאת בלי עונש כלל או כמצוין בפסקאות הקודמות, לצאת עם עונש כבד יותר וחמור יותר.

    לקבלת מידע משפטי מקצועי הקליקו לעמוד הבית

     

     

     

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות