רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    תאונות לא שגרתיות המוכרות כתאונות דרכים

     

    מהי תאונת דרכים עפ"י חוק?

    סעיף 1 לחוק קובע כי תאונת דרכים – אירוע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה בלבד. אך אינה חלה על אירוע שקרה במתכוון בכדי לגרום נזק לגוף או לרכוש של אותו האדם והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב, תאונת הדרכים יכולה להתחיל בהתנגשות של שני כלי רכב ועד האדם שיכול לתת עדות לתאונה לצפה מהצד ובעקבות זאת נגרם לו נזק נפשי. מה שאומר שתאונת דרכים לא חייבת להיות תאונה שבה מעורב מגע פיזי בין הנפגע לבין כלי הרכב המעורב עמו בתאונה.

    מקרים של תאונות לא שגרתיות המוכרות כתאונת דרכים:

    ישנם כמה וכמה מקרים אשר התקבלו בבית המשפט כתביעה לתאונת דרכים אך הם לא מקרים שגרתיים, כגון : קבלת התקף לב בעת שנהג סטה מנתיב הנסיעה כדי להימנע מפגיע ברוכב אופנוע שנכנס לנתיב שלו, סגירת דלת תא המטען על כף היד, בהלה מרכב אשר היה מעורב בתאונה ועלול היה לפגוע בגופנו, נהג אוטובוס שתיקן את המראה הפנימית בתוך הרכב ותוך כדי כך מעד ונפל וכמובן שבנוסף למקרים אלו קיימים עוד המון מקרים שאנו לא מכירים בהם אך יכולים להיחשב כתאונת דרכים לכן חשוב תמיד לבדוק את המקרה, השלכותיו וזכויותיכם מחברת הביטוח.

    אם נפגעת, כיצד עליך לנהוג?

    ככל הניתן מומלץ ורצוי לתעד את אופן התרחשות התאונה, את המקום- באמצעות מצלמה וסרטוני וידאו היכולים להוכיח את התאונה ונסיבותיה, במידה וקיימים עדים יש לבקש מהם פרטים כדי שבעתיד במידת הצורך יוכלו להעיד לטובתכם.. במקרה ובתאונה מעורב רכב אחר יש לקחת את פרטי הנהג המלאים הכוללים: מספר טלפון, תעודת זהות, שם פרטי ומשפחה, ואת פרטי ביטוחו והן את מספר הרכב.

    לאחר פעולות אלו כדאי לפנות לקבלת טיפול רפואי בקופת החולים או בבית החולים כמידת הצורך ולספר את האירוע מתחילתו ועד סופו, לתת כמה שיותר פרטים ולספר את מוקד כאבכם במידה ויש, להישלח לכל סדרת הבדיקות המתאימות שיכולות לסייע בהבנת מצבכם ובהבנת הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהתאונה, לאחר ביצוע כל הבדיקות והצילומים יש לוודא שכל הפרטים נרשמו בדוח הרפואי בדיוק בצורה שבה תיארתם את המקרה ואת חווייתכם.

    לאחר קבלת הטיפול הרפואי הראשוני יש לקחת עורך דין מומחה העוסק בנזיקין לייעוץ להמשך הדרך ובמידת הצורך גם ליווי ולאחר מכן לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על האירוע,  מומלץ לא לשוחח עם אף חוקר ולהנחות את כל הקרובים גם כן לא לשתף ולשוחח.

    לאחר קבלת הייעוץ אצל העורך דין המתמחה בנזיקין יש לבקש לדעת את כל זכויותיכם מחברות הביטוח השונות, לפעמים חברות הביטוח מנצלות את חוסר הידע של הנפגעים ופונות אליהם אישית ומציעות להם פיצוי כספי לא הולם לביטול כל זכות לתביעה עתידית. אין להתפשר עם חברות הביטוח!

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות