רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    תאונות פגע וברח

     

    במקרה של תאונות פגע וברח, בדרך כלל קיים הנהג שהחליט לברוח מזירת האירוע בזמן התאונה (שברוב המקרים הוא הנהג הפוגע והאשם בתאונה) ולהשאיר את הנפגע במקום האירוע את כלי הרכב ואת בעלי הרכב הנפגע לבד. תאונת פגע וברח היא אחת מתאונות הדרכים החמורות ביותר שעונשן בדין חמור ביותר, מקרה  זה מלווה בבושה, שם רע והפקרה.

    תאונת פגע וברח הינה תאונת עבירה חמורה ביותר שבה נכלל עונש כבד וחמור כשמה ויחס של התנהגות לא אנושית ואשמה וכמובן שלא מוסרית ,בתאונות אלו אשם נמלט ובורח מהאירוע שבו פגע בצד השני במודע שהוא האשם, שהשאיר אדם לבדו על הכביש ללא תשובות ודעת למקרה, מעבר לכך זוהי התעלמות מחוקי המדינה שהחוק מחשיב התנהלות זו לתאונת פגע וברח.

    החוק קובע ענישה של 3 שנות מאסר לאדם שלא עצר לאחר מעורבות בתאונה שיתכן שהיו בה נפגעים, 7 שנות מאסר לאדם הנמלט מתאונה שבה נפגע אדם ו-14 שנות מאסר לנמלטים מתאונה שבה נפגע אדם קשה ובאופן חמור.

    בחוק מוגדר שבמקרה ובתאונה התרחשה חס וחלילה פגיעה פיזית לאנשים או לרכשיהם על הנהג הפוגע לבדוק את מצבם של הנפגעים במקום האירוע, החוק מוסיף גם כן הנהג האשם בתאונה (הפוגע) לאחר שבדק את מצב הנפגעים במקרה ונדרש להזמין את כוחות הסיוע כגון מד"א, המשטרה, מכבי האש. עם זאת על הנהג הפוגע לתת סיוע ועזרה לנפגעים לפי ניסיונו והכשרתו אם ויש ולמנוע באמצעות עזרה זו התדרדרות של פגיעה כלשהי בכל פרק זמן מהרגע שבו התרחשה התאונה ועד הגעת כוחות הסיוע למקום התאונה.

    אם ונפגעתם במצב של תאונת פגע וברח- מה עליכם לעשות?

    במצב בו נקלעתם לתאונת פגע וברח ונפגעתם בה, תביעת הפיצויים אמורה להיות מהחברה המבטחת את הרכב של הנהג האשם, מכיוון שבתאונות מסוג אלו אין לנפגע את פרטיו של הנהג הפוגע עליכם לפנות לקרנית- קרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים, תכנית זו מאפשרת לנפגעים אשר לא יכולים לקבל פיצוי מחברת הביטוח של הרכב הפוגע מאחר ופרטי זהות הנהג האשם אינם ידועים, בדיור כמו במקרה מסוג זה של תאונות פגע וברח על הנפגע להוכיח לקרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים שאכן המקרה הוא תאונת פגע וברח ולאחר מכן ההתנהלות מול הקרן היא כמו כל התנהלות מול כל חברת ביטוח כזו או אחרת.

    כמו כל תאונה שהיא אחד הדברים החשובים ביותר שיוכלו לעזור לכם בהליכים הבאים הם עדי ראיה, כבר בזירה חשוב לאסוף עדים למאורע ואת פרטיהם שיוכלו לשמש כעדות לטובתכם בבית המשפט, נוסף על זה מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין תעבורה מהסיבה שחובת ההוכחה היא על הנהג הנפגע בתאונה ועליו להוכיח זאת ולקבל עזרה משפטית מקצועית.

    אם והייתם מעורבים במקרה של תאונת פגע וברח- מה עליכם לעשות?

    אם ברחתם מזירת התאונה עליכם לדעת שבריחה זו מחמירה את ההאשמות נגדכם וזהו לא פתרון גם מבחינת מעשים וגם מבחינה מוסרית,. מומלץ מאוד למצוא עורך דין המומחה בתחום זה הוא יסייע לך במקרה. לא פחות חשוב להתייעץ אתו לגבי הסגרה למשטרה, דרך להסגרה כזו וליווי שלו אתכם בהתאם.

    תאונות פגע וברח מאוד נפוצות הרבה יותר ממה שאתם מתארים ולכן חשוב מאוד לדעת מה יש לעשות במקרה כזה ואיך להתנהל בצורה הנכונה ביותר.

    לקבלת ליווי משפטי מקצועי הקליקו לעמוד הבית

     

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות