רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

    במידה ונפגעת בתאונת דרכים, את מי עליך לתבוע? למי עליך לפנות?

    החוק בישראל מבטיח כי נפגעי תאונות דרכים יפוצו בגין נזקי גוף (כולל נזק נפשי) שנגרמו להם כתוצאה מתאונת הדרכים. לאחר התרחשותה של התאונה זכאים נפגעי התאונה או בני משפחותיהם לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב המעורב בתאונה, במצב שבו הרכב אינו מבוטח יש להגיש תביעה לקרנית- הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (תפקידה להבטיח פיצוי לאדם הנפגע שנגרמו לו נזקי גוף בתאונת הדרכים שאותו האדם אינו יכול לקבל פיצוי מחברת ביטוח). רצוי מאוד לפנות לעורך דין המומחה בדיני נזיקין אשר יוכל לסייע לנפגע להגיש תביעת נזיקין אזרחית נגד חברת הביטוח. בנוסף, חשוב מאוד להגיש את התביעה עד 7 שנים מהתרחשות התאונה! כיוון שלאחר מכן התביעה לא תהיה בתוקף.

    מומלץ לאסוף כל מסמך שהוא או קבלה שיוכלו להעיד על הוצאה כספית שנגרמה עקב פגיעת התאונה כמו: תשלום על תרופות, טיפולים ובדיקות, מכשירי טיפול, כושר עבודה נמוך עקב אי שהות בעבודה ועוד… מסמכים אלו יוכלו לעזור לכם כיוון שאתם זכאים לקבל החזרים עבור כל ההוצאות הרפואיות ששילמתם ותשלמו.

    כל נהג במדינת ישראל מבוטח בביטוח חובה על פי החוק. ביטוח חובה זה נועד לכסות נזקים גופניים שונים העלולים לקרות לו, לנוסעים שברכבו או לעוברי הדרך שהרכב פגע בהם, במקרה של תאונת דרכים.

    בתאונות דרכים אשר אתם נפגעתם על ידי רכב כשאתם הנכם הולכי רגל, רוכבי כל האופניים לסוגם, רוכבי גלגיליות או כל סוג כלי תחבורה שונה אשר אינו מחויב בביטוח חובה, את תביעת הפיצויים שלכם הנכם צריכים להפנות לחברת הביטוח מה מבוטח הרכב הפוגע בביטוח החובה. וזאת רק כאשר הרכב הפוגע הינו רכב מנועי המחויב בביטוח חובה עפ"י הגדרת חוק

    תאונות בהן לא מעורב כלי מנועי:

    בתאונות דרכים שבהן לא מעורב כל סוג רכב מנועי לדוגמא, רוכב אופניים המתנגש בהולך רגל. תאונות אלו ברוב המקרים לא יוכרו כתאונות דרכים על ידי חברת הביטוח, לכן אף אחד מהצדדים- לא רוכב האופניים ולא הולך הרגל יהיו זכאים לקבל פיצויים על פי חוק זה. עם זאת חשוב מאוד לבדוק עניין זה על ידי התייעצות עם עורך דין אשר מומחה בדיני נזיקין ובעל ניסיון בתחום תאונות הדרכים, כמובן שיש עוד אפשרויות לקבלת פיצויים מלבד תביעת חברת הביטוח, ניתן לתבוע את האדם הפוגע על ידי תביעת נזיקין אזרחית נגד אותו האדם, גם כאן פגישת התייעצות עם עורך דין המתמחה בדיני נזיקין היא קריטית וחשובה.

    תאונות "פגע וברח":

    במקרה של תאונות דרכים של "פגע וברח" בתאונות מסוג אלה אין כל אפשרות לקבל מידע כזה או אחר על הרכב הפוגע ועל פוליסת ביטוח החובה שלו, ניתן להגיש לחברה הממשלתית קרנית על התביעה על מנת לקבל את הפיצויים.

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות