רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    גילית רטיבות בדירה? מי אחראי?

    כמעט בכל בית משותף בשלב כלשהו מגלים דיירים רטיבות בקירות דירתם או בתקרה, ואז עולה השאלה למי פונים? מי אחראי לתיקון הנזק?

    כאשר מדובר בדירה חדשה אזי ברור כי הקבלן הוא שאחראי לתקן כל רטיבות בתקופת הבדק שלא נבעה מרשלנות של בעל הדירה.

    אולם מה קורה במצב של גילוי רטיבות או גרוע יותר טפטוף בלתי פוסק של מיים בתקרת הסלון, המטבח,המקלחת, או אחד החדרים, במצב כזה יש לאבחן תחילה מהו מקור אותה רטיבות או נזילה האם מדובר ברטיבות כתוצאה מצנרת משותפת או שמא מדובר מרטיבות מדירת שכן בשל ליקוי בצנרת הפרטית שלו.

    נזילה מהרכוש המשותף

    במצב בו ישנה רטיבות בתוך הדירה באזור המקלחת או השירותים יש לבדוק את הצינור המשותף אשר עובר בבתים משותפים רבים בתוך הדירות פנימה, לעיתים מדובר בצינור מי קולחין) מי ביוב) או צינור מי דלוחין( מכיורים ואמבטיות) בד"כ צינור מוסתר בקיר ובבתים ישנים אף צינור גלוי בתוך הדירה או צנרת על הקיר החיצוני מחוץ לדירה.

    במידה והנזילה הינה מהצנרת המשותפת יש לפנות לנציגות הבית המשותף(ועד בית) ולדרוש ממנו לתקן את הנזילה, וכן לתקן את הליקויים בתוך דירתכם.

    רק לאחר שפניתם לנציגות הבית (ורצוי במכתב עם אסמכתא לקבלתו), והנציגות לא טפלה בליקויים בזמן סביר או מסרבת כלל לטפל בליקוי, רשאי בעל הדירה להביא איש מקצוע מטעמו, לא לפני שהוא מעדכן את הנציגות כי בכוונתו לעשות כן. ובמצב שכזה הוא רשאי לדרוש את התשלום עבור התיקון מהנציגות.

    במצב בו ישנה נזילה מהגג המשותף לדירה העליונה בבית, בדרך כלל מדובר ברטיבות אשר נגרמת בשל ליקויים באיטום הגג המשותף, וברור כי הנציגות חייבת לתקן את הגג בהשתתפות כלל הדיירים וכן לתקן את הליקויים בתוך הדירה כמו גם לפצות את בעל הדירה במקרה ונגרמו לו נזקים מוכחים בשל הרטיבות לדוגמא: נזילת מיים על ריהוט שניזוק, או על מכשיר חשמלי שהתקלקל.

    בימי גשם, במצב בו יש רטיבות בקירות החיצוניים של הדירה במקום בו אין צנרת משותפת, או צנרת הקשורה לדירה ,רוב הסיכויים כי מדובר בחדירת מיים דרך הקיר החיצוני עקב פגם באיטום או פגם בהדבקת הקרמיקה או ציפוי האבן החיצוני לקיר עצמו, וגם במצב דברים זה על הנציגות לתקן את הליקוי.

    נזילה מדירת שכן

    במקרים רבים מתגלה רטיבות או נזילת מיים במקלחות בדירה או באזור המטבח, כאשר מקור הרטיבות מהדירה העליונה בשל שיפוץ כלשהו, או פריצת מיים מצנרת עקב התיישנות או חלודה.

    במצב שכזה יש לפנות אל בעל הדירה העליונה ולדרוש ממנו לתקן את הליקוי בדירתו, כמו גם את הליקויים אשר נגרמו לדירתכם. שכן זו אחריותו המלאה ללא קשר האם הוא דייר יש או חדש, החוק קובע כי בעל הדירה הוא זה שאחראי לתקן כל נזק שנובע מדירתו הן אם מדובר בנזק לדירת שכן, והן אם מדובר בנזק מידירתו לרכוש המשותף.

    מה עושים במצב בו לא יודעים מהיכן הנזילה? מי ישלם את עלות ביקור בעל המקצוע?

    במצב שכזה יש לפנות לנציגות הבית ולבקש מהם כי יזמינו בעל מקצוע אשר יבדוק את מקור הליקוי, במידה ומקור הליקוי הנו מהצנרת המשותפת הרי שהנציגות תשלם לבעל המקצוע אולם אם מדובר בנזק מדירת שכן, על בעל הדירה לשלם לבעל המקצוע ולדרוש את התשלום מהשכן המזיק.

    רפי רפאלי עורך דין ליקויי בניה הוא הכתובת שלכם – התקשרו עכשיו לייעוץ ראשוני 050-9000145

     

    לקריאת הכתבה לחץ כאן

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות