רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    מפקח על רישום מקרקעין

    איך מגישים תביעה? איך מתנהלים?

     

     המפקח על רישום מקרקעין או המפקחת על רישום מקרקעין נקראים גם המפקח/ת על הבתים המשותפים,  למפקח/ת שהינו גוף משפטי יש סמכויות כמו של בית משפט שלום בכל הקשור לסכסוכי שכנים בנושאים שונים הקשורים לחיים בבית משותף, כאשר ערעור על פסק דין או החלטה של המפקחת יוגש לבית המשפט המחוזי.

    המפקח על הבתים המשותפים הינו גוף שיפוטי מקצועי אשר דן כאמור באופן מקצועי בסכסוכי שכנים, כפי שבית משפט לענייני משפחה דן בענייני משפחה ובית דין לעבודה דן בענייני עבודה

     

    ככל שצומחים רבי קומות ונבנים בתים משותפים, כאשר יש נזק לדירה פרטית כתוצאה מליקוי אצל גורם חיצוני (השכנים או וועד הבית הנקרא  נציגות הבית המשותף), עלולים להיווצר סכסוכים ומחלוקות לגבי מקור הנזק או מקור חדירת המים, אופן הטיפול בנזק (מי יתקן? מי ישלם?), ועוד.

    כמו כן ישנם מחלוקות רבות בבתים משותפים בנשאי שימוש סביר או לא סביר ברכוש המשותף, הסגת גבול, בניה שלא כדין, השתלטות על חניות, סרבנות תשלום מיסי וועד או שיפוץ בית הנחשב כאחזקה תקינה, מטרדי ריח רעש וזיהום אוויר, פגיעות ברכוש ונושאי מחלוקת רבים נוספים.

    על כן חשוב לדעת ולהכיר לאן ניתן להפנות כל תביעה, ובמקרה של המפקח על בתים משותפים בסמכותו לדון בסכסוכים בין בעלי דירות בבניין משותף, השתתפות בעלי הדירות בהוצאות משותפות של מיסי וועד לרבות לשיפוץ הבית המשותף, סכסוכים לגבי הרחבת דירות, סכסוכים לגבי תמ”א 38 (חיזוק מבנה לרעידות אדמה), סכסוכים הנוגעים לרכוש משותף (מעליות, חניות, צנרת, צלחות לווין, מקלטים וכו’) וגם – התאמת הרכוש המשותף לאנשים בעלי מוגבלויות, ובעצם

    כל סכסוך הקשור להוראות התקנון המוסכם או המצוי לרבות הוצאת צווי עשה/אל תעשה/צווי מניעה וכד'.

    חשוב לציין כי המפקח על רישום מקרקעין אינו דן בתביעות נזיקיות ופיצויים(למעט החזרים על פי הוראות החוק או תשלומי מיסי וועד הכוללים תשלומים בכל הקשור לתחזוקה תקינה לרבות שיפוץ הבניין)

    המפקח על רישום מקרקעין לא דן באיומים בין שכנים, לשון הרע, פגיעה בפרטיות, הטרדה מאיימת ,צווי הרחקה וכד', כמו כן המפקח על רישום מקרקעין לא דן במטרדים כגון" מטרד רעש, מטרד עשן, מטרד ריח וזיהום אויר.

    תביעות בגין הטרדה/פגיעה בפרטיות/ לשון הרע וכד' וכן מטרדים או תביעות נזיקין יש להפנות לבית משפט השלום

    תביעות בשל הסגת גבול וסילוק יד ניתן להפנות למפקחת או לבית משפט שלום בנושא זה הסמכות מקבילה.

    היתרון הגדול בהגשת תביעה למפקח על רישום מקרקעין הינו משך התהליך הקצר יחסית להליכים המתנהלים בבית משפט , כאשר הליך בפני המפקחת יכול להימשך 3-5 חודשים בלבד ולעיתים אף למטה מכך.

    ככל שמדובר בשוכר לשעה הוא לא יחשב כבעל דירה בבניין לצורך תשלום מיסי וועד אלא יש להפנות את הדרישה או התביעה לבעלי הדירה הרשומים בפנקסי המקרקעין..

    חשוב לדעת כי ישנן לשכות מפקחים ב-9 מחוזות בישראל (לחלק מהלשכות יש שלוחות). חשוב לוודא כי התביעה מוגשת אל הלשכה הנכונה לאזור מגוריכם כלומר באזור שיפוט בו נמצא הנכס מושא התביעה..

    הגשת תביעה כרוכה בתשלום של אגרה, אגרה לצו עשה שאינו כספי עומדת על סך של כ700 ₪, ואילו אגרה בתביעה כספית עומדת על סך של 760 ₪ כאשר בהגשת התביעה יש לשלם מחצית מהאגרה. ( הסכום משתנה מעת לעת).

    חשוב ביותר! מדובר בהליך משפטי לכל דבר וענייןולערכאה שיפוטית אשר פסקי הדין שלה מחייבים כמו כל ערכאה אחרת על כן מומלץ ביותר להיוועץ בעורך דין מומחה לסכסוכי שכנים ובתים משותפים לפני כל הליך.

    רישום מקרקעין

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות