רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    מניעת תאונות דרכים

    איך אפשר למנוע או לצמצם תאונות דרכים?

    לצערנו תאונות הדרכים כיום בישראל במציאות שאנו חיים בה הפכו להיות חלק לא מבוטל משגרת היום יום שלנו, ובכל יום בממוצע אנו שומעים על תאונה כזו או אחרת בכביש בין רכבים מנועיים או בין רכב מנועי להולך רגל. כאשר חלק לא מבוטל של התאונות הין תאונות קשות הגורמות לפציעות קשות ובלתי הפיכות, ובמקרים החמורים למוות.

    הסיבות לגרימת התאונות הן רבות, ריבוי רכבים על הכבישים, תשתיות ישנות ולא בטיחותיות, כבישים רבים דו כיווניים וצרים, חוסר אכיפה והרתעת עברייני נהיגה ועוד, אולם גם לנו כנהגים יש אחריות ועלינו לעשות ככל בשביכולתנו בכדי אם למנוע כליל לפחות לצמצם את אירועי תאונות הדרכים למינימום.

    ההתנהלויות הבסיסיות ביותר שנוכל להתנהג לפיהן בכדי למנוע את תאונת הדרכים הבאה בישראל הן:

    1. ציות והקשבה לחוק, חוקים לא נקבעו סתם ובכל זאת כל אחד מאתנו עובר על החוק מדי יום גם אם במודע וגם אם לא, הכרת החוקים הינה דבר בסיסי ביותר בנסיעה בכביש ולכן היא התחנה הראשונה שבה עוברים בכדי להיכנס לעולם הנהיגה- תאוריה. יכול להיות שאם תאוריה תהיה חובה בחוק על כל אדם הנוהג בכביש יותר מפעם אחת בחיים, תאונות הדרכים יופחתו משמעותית
    2. נסיעה במהירות מוגברת הלא מותרת בחוק. החוק בישראל קובע כי בדרך עירונית המהירות המותרת היא עד 50 קמ"ש ובדרך בין עירונית המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש ונסיעה בכביש מהיר אם אין תמרור המורה אחרת קובעת כי המהירות המותרת הינה 110 קמ"ש. למרות חוקים אלו עדיין אנו שומעים על תאונות דרכים רבות הנגרמות מתוצאה של מהירות מוגברת בכביש, (ברוב המקרים בקרב צעירים) אם נציית לחוק ונשריש אותו הצורה רצינית יותר בחברה נבחין שמספר תאונות הדרכים תופחת הצורה משמעותית.
    3. אחת הסיבות המשמעותיות ביותר הגורמות לתאונת דרכים הינה לחץ ומחשבות עמוקות בזמן נסיעה המשמשות עיסוק משמעותי ביותר למוח בזמן נסיעה מה שלא מותיר ריכוז והבחנה בכביש ובסכנות הממשיות היכולות להתרחש, כשאתם יודעים שאינכם במצב שבו אתם יכולים להפנות את כל תשומת ליבכם וריכוזכם לנהיגה, עצרו בצד הירגעו ורק לאחר מכן תמשיכו בדרך, החיים שלכם חשובים יותר!
    4. הסחות דעת בזמן נסיעה, אם זה האנשים המתלווים לנסיעה ונוכחים ברכב, עיסוקים הלא אמורים להיעשות בזמן נסיעה או כל דבר המעסיק את החושים שלנו במידה מרובה ויכול להפנות את תשומת לב והריכוז מהכביש לעיסוק החדש.

    דאגו לסגור את כל העיסוקים שלכם לפני הנהיגה ולאחר הנהיגה ולא בזמן הנהיגה.

    1. שימוש בטלפון בזמן נהיגה, מחקרים הוכיחו שאחת הסחות הדעת הגורמת למרבית תאונות הדרכים בכביש הינה שימוש בטלפון בזמן נהיגה, מכשיר הטלפון הינו מכשיר מפתה מאוד וכשהוא נמצא לידנו בנהיגה אפסיים הסיכויים שבהם לא נסיט את המבט ואת הריכוז בכדי לראות את העדכון הבא או את השיחה שנכנסה, בזמן נהיגה לא צריך להיות שימוש בטלפון!

    אם כולנו נפנים את עניין זה אולי תאונות הדרכים יופחתו.

    לקבלת מידע משפטי מקצועי לחצו לעמוד הבית

     

     

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות