רפאלי רפי – משרד עורכי דין

לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

    נהיגה בחוסר זהירות

     

    תקנה 21ג' לתקנות התעבורה אומרת:

    "לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך".

    חוסר זהירות בנהיגה

    היא עבירה המוגדרת בסעיף 21ג' אשר מדובר על עבירה אשר הנהג עבר בתום וחוסר תשומת לב חד פעמי בהתאם להגדרתה הענישה בגין חוסר זהירות בנהיגה הוא קל יחסית והנהג אשר עבר את עבירה זו יקבל קנס בסך 500 שקלים ו6 נקודות תעבורה כאשר התנהלות זו לא גרמה לתאונה ואם כן הוא יקבל זימון לבית משפט אך שם לא תהיה אפשרות לפסול את רישיון הנהיגה שלו

    אילו התנהגויות נחשבות כחוסר זהירות בנהיגה ?

    כל התנהלות שהיא הלא מוגדרת בחוק אך אינה יזומה ויוצרת סיכון בעת נהיגה יכולה להיחשב כנהיגה בחוסר זהירות כגון- אכילה או שתיה בזמן נהיגה, הברחת מבט לטלפון לפרק זמן קצר, חוסר ריכוז בעקבות איפור או טיפוח במשך הנסיעה, קריאת עיתונים או כתבות בעת נהיגה, שיחת טלפון העלולה להוציא מריכוז נהג בעת נהיגה, התעסקות תוך נהיגה עם נוסעים אחרים באוטו או נוסעים מחוץ לאוטו שיכולה לגרום לחוסר ריכוז או כל פעולה אחרת היכולה לקחת את תשומת הלב של הנוהג למקום שהוא לא הנהיגה והדרך.

    במקרה כגון המקרים הללו על השוטר המבחין בעבירה להיות במקביל לנהג המבצע את העבירה מסוג זה ולוודא שלא מחמיר את התנהגותו ואם ויש צורך לתעד את הנהג אשר עבר את העבירה בצורה ברורה ובאופן מדויק, על השוטר להבחין בנהג מרגע הקליטה שלו לגבי העבירה שביצע ועד עצירתו המוחלטת של הרכב.

    מהו ההבדל בין חוסר זהירות בנהיגה לבין עבירה בקלות ראש?

    עבירה בקלות ראש ברוב המקרים יכולה לגרום למצב של פיסלת רישיון הנהיגה למשך 90 ימים מינימום. מנגד לכך, עבירה של נהיגה בחוסר זהירות לא יכולה לגרום כלל פסילת רישיון הנהיגה.

    נוסף על זה אישום בגין עבירה בקלות ראש הינה תוצאה של אי ציות לרמזור אדום או אי ציות לתמרורים והיתר מתייחסות לחוקי התנועה בתוך הצומת. לעומת זאת, עבירה של נהיגה בחוסר זהירות מתייחסת ברוב המקרים לחוסר תשומת לב בדרך או לפעולה המסיטה את הריכוז שלנו מהדרך ומהנהיגה.

    בכדי להאשים נהג בנהיגה בחוסר זהירות מכיוון שאין לפסול רישיון על עבירה מסוג זו מומלץ ורצוי לעשות על שביכולתכם על מנת לשנות את הגדרה זו תוך התייעצות עם עורך דין לתעבורה המתמחה בנושא.

    בכדי להאשים את הנהג בנהיגה בקלות ראש, בניגוד לנהיגה בחוסר זהירות יש לפסול רישיון נהיגה של האדם המבצע את העבירה, חייבת להתקיים הוכחה להתנהגות חמורה מצד המבצע את העבירה מבחינת מודעותו והבנתו לסכנות הממשיות העלולות להתרחש כתוצאה מנהיגתו.

    לקבלת מידע נוסף וליווי משפטי מקצועי הקליקו לעמוד הבית

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

      לייעוץ משפטי מקצועי, הוגן ואמין - פנו אלינו

        חברות שיווק וקידום
        להתחלת שיחה
        לשיחת יעוץ ללא התחייבות
        היי כאן רפי
        למתי תרצה לתאם שיחת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות